• شنبه / ۱۳ آذر ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400091309772

مدیر عامل آتش نشانی شهرداری مشهد:

برقراری بیش از ۳۶۰ هزار تماس مزاحمی با آتش نشانی در یک سال اخیر

برقراری بیش از ۳۶۰ هزار تماس مزاحمی با آتش نشانی در یک سال اخیر

ایسنا/خراسان رضوی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه طی یک سال اخیر ۳۶۱ هزار و ۴۵۶ تماس تلفنی مزاحمی با آتش نشانی برقرار شده است، گفت: آمار تکان دهنده مزاحمت‌های تلفنی به سازمان آتش نشانی مشهد موجب سلب آرامش یا بروز ضررهای معنوی و مادی و همچنین اخلال در خدمات‌رسانی به‌ موقع به حادثه‌دیدگان واقعی می‌شود.

مسعود ظهوریان در خصوص آمار تکان دهنده مزاحمت‌های تلفنی و جرم انگاری قانون گذار برای این اقدام مخاطره آمیز، اظهار کرد: ایجاد مزاحمت تلفنی برای آتش نشانی یکی از پرمخاطره ترین اقداماتی است که متأسفانه کارشناسان مستقر در ستاد فرماندهی سازمان به طور تقریبی روزانه با ۱۰۰۰ مورد از قبیل این تماس‌ها مواجه هستند.

وی افزود: برابر ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده، هرگاه کسی به وسیله تلفن یا دستگاه‌های مخابراتی دیگر برای اشخاص حقیقی یا حقوقی ایجاد مزاحمت کند، به مجازات حبس از سه ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه برقراری ۳۶۱ هزار و ۴۵۶ تماس تلفنی مزاحمی با سامانه ۱۲۵ در طول یک سال گذشته جدای از اینکه موجب سلب آرامش و یا ضررهای معنوی و مادی می شود، موجب بازماندن از خدمات‌رسانی به‌ موقع به حادثه‌دیدگان واقعی می‌شود، خاطرنشان کرد: هر یک از اپراتورها روزانه پاسخگو حدود ۸۳ تماس مزاحمی هستند که بخشی از این تماس‌ها به غیر از تماس‌های منتهی به عملیات، درخواست مشاوره ایمنی یا تماس‌های غیر مرتبط است.

ظهوریان بیان کرد: آمار عجیب و تاسف برانگیز مزاحمت‌های تلفنی برای سازمانی امدادی و شهروند محور که لحظه ای تعلل و درنگ کارشناسان ستاد فرماندهی برای اعزام نیروهای امدادی و خودروهای تجهیزات به محل حوادث موجب به خطر افتادن جان و مال مردم می شود، نشان از ضعف فرهنگ شهروندی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد وی اضافه کرد: اداره آموزش‌های شهروندی این سازمان با آموزش های مدون و برنامه‌ریزی شده به تمام اقشار جامعه و در سطوح مختلف، برای کاهش آسیب‌های این چنینی ایفای نقش می‌کند اما کاهش تنها ۱۱ درصد از مزاحمت های تلفنی در سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه در سال ۹۸، گویای غفلت از مسایل ایمنی در بین شهروندان را به صورت ملموس آشکار می‌کند که اهتمام مجدانه و مدون را در این خصوص از سوی همشهریان می‌طلبد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha