• شنبه / ۱۳ آذر ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400091309785
  • منبع : نمایندگی سمنان

527 پروژه نیمه‌تمام استان سمنان12 هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهند

527 پروژه نیمه‌تمام استان سمنان12 هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهند

ایسنا/سمنان استاندار و رئیس شورای برنامه ریزی استان سمنان از وجود 527 پروژه نیمه تمام در این استان پهناور خبر داد و گفت: تکمیل این پروژه ها نیازمند 12 هزار میلیارد تومان است.

سید محمد رضا هاشمی، استاندار سمنان ۱۳ آذر ۱۴۰۰ در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با تاکید بر اینکه ما در راستای توسعه متوازن استان گام بر می داریم، گفت: تلاش ما بر این است تا به فرموده مقام معظم رهبری، اعتماد از دست مردم را مجددا از طریق سفرهای شهرستانی و پیگیری مطالبات به حق مردم، افزایش دهیم.
وی افزود: با توجه به ابلاغ ریاست مدیریت و برنامه ریزی کشور و در راستای بحث توجه به داخل کشور، رشد ۸.۵ درصدی برای استان پیش بینی شده است که لازم است در ۳ حوزه کشاورزی، صنعت و معدن و گردشگری برای تحقق این مهم تلاش بیشتری کنیم.
هاشمی تصریح کرد: ۴۸.۴ اشتغال استان در حوزه خدمات، ۳۷.۱ درصد در بخش صنعت و معدن و ۱۴.۶ درصد در حوزه کشاورزی است.
وی با بیان اینکه همه‌گیری نزدیک به ۲۰‌ماهه ویروس کرونا لطماتی را به اشتغال در بخش خدمات وارده کرده است، اضافه کرد: تردد مسافر یکی از شاخصه های فعال نگاه داشتن بخش گردشگری و خدمات در استان است که به دلیل کرونا با مشکلاتی مواجه شده و انشالله در آینده با کنترل بیماری و اقدامات مناسب، شاهد رونق آن خواهیم بود.
استاندار سمنان خبر داد: در سال ۱۴۰۰، یک هزار و ۶۸۰‌میلیارد تومان‌اعتبار کل استان بود که ۵۰ درصد آن تاکنون اختصاص داده شده است و ۴۲ درصد مختص حوزه عمرانی است.
وی خاطرنشان کرد: ۵۲۷ پروژه نیمه تمام در سطح استان در حال حاضر وجود دارد که ۱۲ هزار میلیارد تومان برای اتمام آن، اعتبار نیاز است که در این راستا و به منظور بهره برداری از طرح ها، تلاش خواهیم کرد.
هاشمی گفت: پیگیری ها برای تخصیص بهتر اعتبارات در بودجه سال ۱۴۰۱ در راستای دستیابی به توسعه متوازن و همه‌جانبه استان، در دستور کار قرار دارد.

استاندار سمنان از رتبه دوازدهم استان در بحث سرانه درآمد و حوزه عمرانی خبر داد و گفت: در حوزه اعتبارات ملی، استان سمنان در رتبه ۲۱ و در کل اعتبارات در رتبه ۲۵ قرار داریم.
وی با بیان اینکه بحث محرومیت و جمعیت، دو شاخص توزیع اعتبارات است، تصریح کرد:  امیدواریم بحث پراکندگی نیز در توزیع اعتبارات سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شود تا استان سمنان که دارای پراکندگی جمعیتی بالایی بوده و نیازمند ارائه خدمات به تمامی مردم استان است، از اعتبارات مطلوب تر برخوردار باشد.
استاندار سمنان اظهار کرد: در سال گذشته در حوزه صادرات، ۵۰۰ میلیون دلار صادرات ۵۲ نوع محصول از حوزه استان به ۳۵ کشور دنیا انجام شده که ۳۲۲ میلیون دلار از طریق گمرک استان صورت گرفته که مدیریت می کنیم تا سهم بیشتری از این مقدار از گمرک استان انجام شود.
وی همچنین گفت: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته و بر اساس گزارش و آمار موجود، صادرات کالا در ۸ ماهه نخست سال جاری با رشد ۳۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بوده است.
هاشمی آب را یکی از اولویت های بسیار جدی استان دانست و تاکید کرد: مساله آب مورد تاکید نمایندگان مردم استان نیز قرار دارد که انشالله با همت والای نمایندگان، در این خصوص اقدام‌ نموده تا دغدغه به حق مردم استان در بحث تامین آب مدیریت شود.
استاندار سمنان از اختصاص ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی و تسهیلات در سفر ریاست  جمهوری به استان خبر داد و گفت: از همراهی نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در مدت حضورم به عنوان خدمتگزار مردم استان و بویژه در سفر ریاست جمهوری به استان تقدیر و تشکر دارم؛ سفر ریاست جمهوری به استان سفری بی حاشیه، کاربردی و عملیاتی بود و کمیته ای ویژه پیگیری مصوبات سفر در استان تشکیل شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha