• شنبه / ۱۳ آذر ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400091309805
  • خبرنگار : 50176

معاون اوقاف لرستان خبر داد:

ثبت ۳۰ وقف جدید در لرستان

ثبت ۳۰ وقف جدید در لرستان

ایسنا/لرستان معاون فرهنگی اوقاف لرستان از محقق شدن ۳۰ وقف از سهمیه ۵۰ وقف امسال استان خبر داد و گفت: عمده این وقف‌ها، انتفاعی و شامل مسجد و حسینیه هستند.

حجت‌الاسلام محمدجواد عباس‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، از ثبت ۳۰ وقف جدید از ابتدای امسال تاکنون در لرستان خبر داد و اظهار کرد: سهمیه امسال استان برای وقف جدید، ثبت ۵۰ وقف است که تاکنون ۳۰ مورد آن محقق شده است.

وی با بیان اینکه این وقف‌ها عمدتاً انتفاعی و شامل مسجد و حسینیه هستند، افزود: در لرستان از نظر وقف منفعتی و وقف برای قرآن، کمک به ازدواج جوانان و تبلیغ دین کمبود داریم که می‌طلبد نیات واقفان به سمت موضوعاتی که نیاز روز جامعه است، سوق داده شود.

عباس‌زاده با بیان اینکه وقف در حوزه قرآن می‌تواند مشکلات زیادی را از دوش مدیران مؤسسات قرآنی بردارد، ادامه داد: در این راستا نشست‌های تخصصی وقف را در دستور کار داریم تا در رابطه با وقف برای قرآن در بین واقفان فرهنگ‌سازی کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان گفت: سنددار کردن موقوفات، بقاع متبرکه امامزاده‌ها و رقبات را در دستور کار داریم و سالانه تعدادی از این اماکن سنددار می‌شوند.

وی از برگزاری دوره آموزش سوادرسانه‌ای ویژه مبلغان و مبلغات استان خبر داد و افزود: این دوره آموزشی با همکاری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه و مرکز نسرا لرستان به دو صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

عباس‌زاده با اشاره به اینکه دوره مجازی سواد رسانه‌ای در حال برگزاری است و دوره حضوری آن نیز دی‌ماه جاری برگزار می‌شود، ادامه داد: یک دوره آموزشی حضوری در رابطه با اهمیت فرزندآوری داریم که دوم دی ماه امسال به صورت حضوری و با حضور مبلغان و مبلغات لرستانی در حسینیه حبیب بن مظاهر خرم‌آباد برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به برپایی نشست‌های تخصصی با موضوعات مختلف ویژه روحانیون، طلاب، مبلغان و مبلغات استان، بیان کرد: برای ایام فاطمیه اول و دوم نیز برنامه‌هایی را در دست اقدام داریم که متعاقباً اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha