• یکشنبه / ۱۴ آذر ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400091410430
  • منبع : نمایندگی سمنان

کاهش کرونا حاصل تکمیل واکسیناسیون/لزوم تزریق دز یادآور

کاهش کرونا حاصل تکمیل واکسیناسیون/لزوم تزریق دز یادآور

ایسنا/سمنان دبیر و سخنگوی ستاد مقابله با کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان معتقد است که کاهش محسوس موارد فوتی و ابتلا و بستری نتیجه توجه جدی به واکسیناسیون و تکمیل روند واکسیناسیون است.

دکتر فریور در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: روند واکسیناسیون چه در سطح استان و چه در سطح ملی از سرعت بسیار خوبی برخوردار است.

وی با اشاره به اهمیت دز یادآور ادامه داد: با توجه به اینکه زمان زیادی از تزریق هر دو دز بخشی از شهروندان می‌گذرد این افراد باید با مراجعه به مراکز واکسیناسیون دز سوم یا دز یادآور را تزریق کنند.

وی افزالیش سطح ایمنی اینگونه افراد را مستلزم  تزریق دز یادآور ارزیابی و تصریح کرد: تاکنون عمده تاکید ما بر واکسیناسیون دزهای اول و دوم بود اما با توجه به روند رو به رشد واکسیناسیون و گذشت زمان در حال حاضر در کنار دوزهای اوئل و دوم، تاکید ما بیشتر بر روی تزریق دز یادآور برای آن دسته از شهروندانی است که زمان زیادی از آخرین تزریق واکسن کووید19، آنها می گذرد.

دکتر فریور با اشاره به اهمیت دز سوم از واجدان شرایط در مناطق تحت پوشش این دانشگاه خواست: برای دریافت دز سوم واکسن کرونا اقدام کنند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با تقدیر از تلاش کادر سلامت استان برای تکمیل واکسیناسیون افزود: شرایط بهبود یافته کرونایی امروز حاصل توجه به تزریق دزهای اول و دوم واکسن کروناست. خوشبختانه در حال حاضر در سطح این استان هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز و نارنجی وجود ندارد که این مهم نتیجه توجه جدی به تکمیل واکسیناسیون است.

وی خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته از ۳۳ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ شناسایی شده در مجموعه تحت پوشش دانشگاه، سه بیمار بستری شدند.
دبیر ستاد مقابله با کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در پاسخ به پرسشی در ارتباط با ذخائر واکسن در استان گفت: خوشبختانه ذخائر بسیار خوبی از واکسن در دانشگاه وجود دارد و هیچ مشکلی از بابت تامین واکسن در استان وجود ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha