• یکشنبه / ۱۴ آذر ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400091410502
  • خبرنگار : 71594

چنارانی: حذف مالیات بر درآمد معلولین مد نظر قرار گیرد

چنارانی: حذف مالیات بر درآمد معلولین مد نظر قرار گیرد

یک عضو کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس شورای اسلامی گفت: معلولین با زنجیره ای از مشکلات مواجه هستند و باید راه های دسترس پذیری و مناسب سازی اشتغال، کارآفرینی، استخدام، و بازنشستگی و حذف مالیات بر درآمد معلولین به خصوص معلولین شدید و بسیار شدید را مد نظر قرار دهیم.

به گزارش ایسنا، هاجر چنارانی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شعار من همیشه این است یا اولین باشیم یا بهترین باشیم. جامعه شناسان در راستای تغییر ساختار جامعه این نگرش را دارند که ساختار از کل به جزء یا از جزء به کل باشد.

وی با بیان اینکه آنچه که از همه چیز مهم تر است، خودشناسی و صله رحم است، تصریح کرد: صله رحم است که نعمت ها را زیاد می کند و سختی ها را از بین می برد و هر انسانی ریشه در خاکی دارد که بزرگانش در آن خاک دفن شده اند و امروز باید صله رحم و پیران خاندان را در راستای کمک و رفع آسیب هایی که دولت انجام می دهد مد نظر قرار دهیم. فقط در این صورت می توانیم کمک کرده و از گداپروری جلوگیری کنیم که از پتانسیل بزرگان هر قوم و خاندان استفاده کنیم.  

نماینده نیشابور در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در یکی از روستاهای حوزه انتخابیه برای اولین بار مجمع مشورتی را به کار بردند و بزرگان هر قوم را آوردند و برای هر برنامه ای از نظرات آنها استفاده می کنند.

چنارانی تاکید کرد: باید هر نماینده ای یک ایده، الگو و طرح خاص را در کشور ایجاد کند و هیات رئیسه و رئیس مجلس کمک کند تا این ایده ها و شاخص ها جمع آوری شود، قطعا بزرگترین پتانسیل جمهوری اسلامی ایران نمایندگان مجلس هستند که این پتانسیل مغفول مانده است.

نماینده نیشابور با اشاره به برخی طرح های اجرا شده در حوزه انتخابیه اش مانند اجرای موفق طرح ارتقای بهره وری دام سبک، خاطرنشان کرد: انتقال دانش به دامداران و تکیه بر دانش بومی و اعتماد به جوانان را انجام داده ایم، اما به کمک نیاز داریم و به سوی وزارت کشاورزی برای ارائه یک سری مشوق ها دست دراز می کنیم تا در راستای افزایش قیمت نهاده ها و کاهش قیمت دام به این طرح ها به صورت ویژه نگاه کند.

این عضو کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در راستای جذب پتانسیل های مردمی از بسیج سازندگی بزرگترین استفاده را کردیم و از بودجه در اختیار نمایندگان یک سوم سهم اعتبار نمایندگان را برای لایروبی قنوات اختصاص دادیم و برای اولین بار گفتیم که باید مسیر نیاکان خود را در این رابطه دنبال کنیم. همچنین از سازمان برنامه و بودجه درخواست داریم اعتبار در اختیار نمایندگان را از قسمت مناطق محروم بدهد.

چنارانی یادآور شد: در راستای مدرسه سازی با کمک فرزندان شهید اولین مدرسه پدران آسمانی تاسیس شد و باید این مساله یادمان باشد که بسته حمایتی می تواند مسکّن کوتاه مدتی برای رفع دغدغه های مردم باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید پتانسیل ها و استعدادها را بشناسیم، گفت: جذب خیرین یکی از مهمترین اقداماتی است که در شهرستان نیشابور انجام می شود و امروز خیرینی را داریم که دولت نمی تواند در راستای سهم مشارکتی برابر با سهم خیرین شرکت کند که از خیرین منطقه انتخابیه تشکر می کنم.

نماینده مردم نیشابور با اشاره به پشت سر گذاشتن روز معلولین خاطرنشان کرد: متاسفانه معلولین با زنجیره ای از مشکلات مواجه هستند، ما باید راه های دسترس پذیری و مناسب سازی اشتغال، کارآفرینی، استخدام و بازنشستگی و حذف مالیات بر درآمد معلولین به خصوص معلولین شدید و بسیار شدید را مد نظر قرار دهیم.

چنارانی با بیان اینکه چرا باید رتبه بندی معلمان انجام شود؟ اظهار کرد: بنده در قسمت های مختلفی کار کرده ام، ولی برایم جالب بود که در آموزش و پرورش، معلمان خود باید پول قند و چایی را بدهند و تکریم ارباب رجوع را هم انجام دهند. امروز در آموزش و پرورش متاسفانه از سرباز معلم ها، خرید خدمت ها، حق التدریس ها  و... با کمترین امکانات بر سر کار خود می روند و معلمی داریم که برای رفتن به سر کار خود ۱۸۰ کیلومتر رفت و آمد می کند ولی حق ایاب و ذهاب و پشتوانه ای ندارند.

وی در پایان نطق خود خطاب به بنیاد مسکن بیان کرد: امام (ره) فرمود که این بنیاد تشکیل شود تا مشکل محرومان و مستضعفان حل شود، اما امروز تورم افسارگسیخته و فشارهای مضاعف مهاجرت معکوس به روستاها را به دنبال داشته است. روستاهای زیادی منتظر بازنگری طرح هادی هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha