• یکشنبه / ۱۴ آذر ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۲
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1400091410582
  • منبع : روابط عمومی برنامه

معرفی سردار شهید حاج محمود قلی‌پور در تازه‌ترین «شاهد یاران»

معرفی سردار شهید حاج محمود قلی‌پور در تازه‌ترین «شاهد یاران»

شماره‌های ۱۸۶ و ۱۸۷ ماهنامه فرهنگی تاریخی «شاهد یاران» با عنوان «سردار قدس» منتشر شد.

به گزارش ایسنا،این شماره که به شهید سردار حاج محمود قلی‌پور پرداخته شده است، مطالبی با عنوان «می‌دانستم که شهید می‌شود»، «همراه با حاج محمود؛ از روزهای انقلاب تا مبارزه با منافقین و بعثی‌ها»، « حاج محمود مدیر بحران‌ها بود»، « شهید بروجردی گفت اگر دیر بجنبید سرپل ذهاب سقوط می‌کند»، « مبارزه با منافقین در جنگل‌ها» و « مردم‌دوستی حاج محمود امنیت‌آفرین شد» را در بر دارد.

در صفحه ۶۲ این شماره و از مطلبی با عنوان «من ماندم و آن ها رفتند» می‌خوانیم: حاج محمود در آن عملیات رئیس ستاد تیپ قدس بـود و مسئولیت هماهنگی یگان‌های پشتیبانی را برعهده داشت. من در شب عملیات در سنگر فرماندهی و در کنار حسین همدانی فرمانده تیپ بودم. دشمن مقاومت شدیدی در برابر نیروها می‌کرد. تنها یک گردان توانسته بود به هدف خود دست یابد. آن گردان هم تلفات بسیاری داده بود. وضعیت بسیار آشفته بود. همدانی دستور داد آن گردان‌هایی که می‌توانند به هدف دسـت پیدا کنند، بروند و آنهایی که نمی‌توانند به عقب بازگردند، اما تلفات عقب نشینی نیز بسیار سخت بود و قطعا می‌دادند.
قرار شد یک گردان به عنوان پشتیبانی به تعداد گردان‌های درگیر اضافه شود. حاج محمود به مقر لجستیک نیروها آمد. من هم آنجا بودم. من را دید و پرســید: نادر چه خبر؟ گفتم: وضع خیلی خراب است. بسیاری از نیروها به شهادت رسیدند و تعداد زخمی‌ها نیز زیاد است. حاج محمود نگاهی به ساعتش کرد و گفت: یک ساعت تا اذان صبح و روشنایی هوا مانده است. باید تا قبل از روشنایی هوا نیروها را به عقب برگردانیم وگرنه تعداد تلفات‌مان بیشتر خواهد شد. در همین حین انفجار شدیدی صورت گرفت و من با شدت سمتی پرت شدم. برای مدت کوتاهی تنها صدای «الله اکبر» به گوشم می‌رسید که فکر می‌کنم صدای حاج محمود بود. سپس بیهوش شدم و نفهمیدم چه شد. وقتی به هوش آمدم، دیدم پشت یک ماشین تویوتا هستم و به یادم آمد من، حاج محمود، علی گلستانی، سیدمحمد محمدنژاد و غلامرضا قبادی کنار یک ماشین ایستاده بودیم و من با حاج محمود مشغول صحبت بودم که آن انفجار رخ داد. آنها به شهادت رسیدند و من زنده ماندم.
یادمان شهید سردار حاج محمود قلی‌پور با عنوان «سردار قدس» در نشریه شاهد یاران به کوشش گروه مجلات شاهد با صاحب امتیازی بنیاد شهید و امور ایثارگران منتشر شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha