• یکشنبه / ۱۴ آذر ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۸
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1400091410609
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

جلب همکاری بین المللی کره جنوبی و UNDP در جهت کاهش فشار بر تالاب هامون

جلب همکاری بین المللی کره جنوبی و UNDP در جهت کاهش فشار بر تالاب هامون

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: نمایندگان اتحادیه اروپا و سفیر کشور کره جنوبی از تالاب هامون بازدید کردند و این بازدید نتیجه بازتاب پیگیری ها و طرح های برنامه معیشت جایگزین در تالاب هامون در پروژه مدیریت جامع منابع طبیعی و توسعه اقتصادی اجتماعی سیستان برای جلب مشارکت های بین المللی یوده است.

وحید پور مردان در گفت وکو با ایسنا افزود: در ادامه برنامه احیای تالاب هامون و کاهش فشار بر تالاب، برنامه معیشت جایگزین برای ساکنان حاشیه تالاب هامون  وارد فاز جدیدی شد، از حدود یک سال قبل اقدامات انجام شده از قبیل طرح های عمرانی، پیگیریها و ... به بازدید امروز انجامید تا ضمن جلب همکاری نهادهای بین المللی و استفاده از تجربیات کشور های توسعه یافته های شاهد کاهش فشار برتالاب هامون بمنظور تسریع برنامه احیا باشیم.

وی ادامه داد: پس از جمع آوری و تدوین برنامه های درخواستی و پیشنهادی در راستای پروژه مدیریت جامع منابع طبیعی و توسعه اقتصادی اجتماعی پروژه سیستان به همراه نماینده مقیم برنامه توسعه ملل متحد(UNDP)، سفیر کشور کره جنوبی و هیات کارشناسی پروژه ضمن بازدید میدانی و پایش در منطقه سیستان طرح های  در دست اجرا را بازدید کردند.

پورمردان تصریح کرد: در این بازدید میدانی و پایش مناطق مختلف تالاب و معیشت حاشیه نشینان با همراهی مسئولان محلی و بومی منطقه انجام شد؛ از جمله تختک ها، بوم گردی و صنایع دستی و شهر سوخته و ... بازدید بعمل آمد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: در ادامه برنامه سفر هیأت بین المللی از تالاب هامون بمنظور جمع بندی و ارائه گزارش تکمیلی در سطح منطقه، جلسه ای با حضور استاندار و مدیران دستگاههای مرتبط در محل استانداری برگزار شد.

وی ادامه داد: اجرای برنامه هایی همچون قُرق فصل مشترک اقدامات زیست محیطی و پروژه سیستان در جهت کاهش فشار بر تالاب می باشد.

جلب همکاری بین المللی کره جنوبی و UNDP در جهت کاهش فشار بر تالاب هامون

در ادامه برنامه بازدید میدانی، پروویداس نماینده مقیم برنامه توسعه ملل متحد ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده افزود: با توجه به مشکلات ناشی از تغییرات اقلیمی و تحریم های موجود آمادگی لازم در جهت همکاری و همراهی مؤثر در راستای اجرایی شدن اهداف بلند مدت و کوتاه مدت برنامه با توجه به اولویت های منطقه را داریم.

استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه کارگروه استانی با توجه به اهمیت برنامه معیشت جایگزین تأکید کرد؛ کلیه دستگاههای اجرایی مرتبط در استان می بایست همکاری لازم را با برنامه داشته باشند.

جلب همکاری بین المللی کره جنوبی و UNDP در جهت کاهش فشار بر تالاب هامون

نماینده مقیم برنامه توسعه ملل متحد ادامه داد: در ادامه برنامه همایش COP26  که نمایشی از تلاش های کم نظیر ایران در این طرح بود، نتیجه کارشناسی را به بازدید میدانی از منطقه و صحبت با ذینفعان و درک بهتر موضوع را به ارمغان آورد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha