• یکشنبه / ۱۴ آذر ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۷
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1400091410712
  • خبرنگار : 71656

تغییری در کارگروه ساماندهی مد و لباس

تغییری در کارگروه ساماندهی مد و لباس

کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با معرفی ساختار گرافیکی جدید خود، رفتن زیر نظر شورای فرهنگ عمومی را تایید کرد.

به گزارش ایسنا، کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور پیشتر زیرمجموعه معاونت هنری محسوب می شد.

در توضیح لوگوی این کارگروه آمده است: طرح ارائه شده دو مولفه نقش و رنگ را دربرمی گیرد. رنگ فیروزه‌ای و طلایی برآمده از هویت ایران است، به طوری که رنگ‌های خالص و طیف فیروزه‌ای ـ طلایی همراه با تناسب و هماهنگی موزون، همواره یکی از مشخصات هنر ایران بوده و یکی از اساسی‌ترین معیارهای شناخت آثار ایرانی در میان دیگر جوامع جهان است. رنگ طلایی از اهمیتی والایی برخوردار است به طوری که رنگ طلایی نمادی از جغرافیایی ایران و بیانگر رنگ کویر است و همواره در نزد ایرانیان نشان از خاک دارد.

از سوی دیگر نقوش به کار رفته در این طرح برگرفته از شمسه دوازه امامی است، این نقش در دوره‌های مختلف تاریخی به ویژه دوره صفوی از اهمیت بالایی برخوردار بود و در حالی که این نقش دیرینه در حوزه دین نیز جایگاه قدسی داشته و تداعی‌کننده امر الهی است؛ حضور این نقش را در بناهای مذهبی و تاریخی به وفور می توان دید.

همچنین کارگاه‌های آموزشی‌ کارگروه مد و لباس که در نهمین نمایشگاه بین‌المللی پوشاک ایران آغاز به کار کرده‌اند، به مدت ۳ روز از ۱۴ تا ۱۷ آذرماه  به صورت آنلاین ( لایو) برگزار خواهند شد و در پایان هر دوره آموزشی گواهینامه نیز صادر خواهد شد.

این کارگاه‌های آموزشی زیر نظر اساتید دانشگاه درحوزه مد و لباس بوده و به موضوعاتی چون پراکندگی جغرافیایی لباس محلی گیلان ۱۴ آذر ساعت ۱۲ تا ۱۳:۳۰، کاربرد تاپستری درطراحی پارچه و لباس دوشنبه ۱۵ آذر ساعت ۱۰:۳۰تا ۱۲، نقش پوشش‌های عفیفانه در فرهنگ وتربیت جامعه دوشنبه ۱۵ آذرساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۴، زن امروز و چالش های پوشش ۱۵ آذر ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۶، چاپ باتیک اسکو ۱۶ آذر ساعت ۱۲:۳۰تا۱۴، دنیای دیجیتال و صنعت پوشاک سه شنبه ۱۶ آذر ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲، آشنایی با مبانی و تکنیک های چاپ سیلک ۱۶ آذر ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۶، راه اندازی کسب و کار درصنعت پوشاک ۱۷ آذرساعت ۱۰:۳۰ تا۱۲، چاپ سابلیمیشن دستی با استفاده از نمادهای ایرانی چهارشنبه ۱۷ آذر ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۴، خواهد پرداخت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha