• یکشنبه / ۱۴ آذر ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400091410775
  • خبرنگار : 71592

دادگاه فدرال عراق ۱۳ دسامبر به شکایت العامری درباره انتخابات رسیدگی می‌کند

دادگاه فدرال عراق ۱۳ دسامبر به شکایت العامری درباره انتخابات رسیدگی می‌کند

دادگاه فدرال بالاترین نهاد قضایی عراق ۱۳ ماه جاری میلادی را موعد بررسی شکایت مربوط به لغو نتایج انتخابات که از سوی هادی العامری مطرح شده، تعیین کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شفق نیوز، دادگاه عالی فدرال امروز یکشنبه، تاریخ ۱۳ دسامبر را زمان بررسی شکایت هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح درمورد تقلب در انتخابات و لغو آن تعیین کرد.

یک منبع آگاه گفت، این دادگاه امروز برخی شکایت‌ها در خصوص نتایج انتخابات و قانون انتخابات را در حضور رهبران چارچوب هماهنگی شیعه و کارشناسان انتخابات بررسی کرد.

هادی العامری رئیس ائتلاف الفتح روز شنبه با بیان اینکه اختلاف فاحشی در نوار کاغذی نتایج آرا که به نامزدها تحویل داده شد و نتایج اعلام شده وجود دارد، گفت: ما شکایتی به دادگاه فدرال تقدیم کردیم و دلایل و مستندات لازم و نیز شش گزارش درباره پرونده تقلب و تخلف‌های کمیساریا را در دست داریم.

العامری گفت: ما تصمیم دادگاه فدرال درخصوص نتایج انتخابات پارلمانی را قبول خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: ما معتقدیم ابطال انتخابات توسط دادگاه فدرال یکی از راه‌های خروج از بحران کنونی است.

همچنین احمد الاسدی، یکی از رهبران الفتح گفت، شکایت‌های ارائه شده درباره تقلب در نتایج انتخابات بر گزارش شرکت آلمانی هنسولدت متمرکز هستند.

روز شنبه «عدنان فیحان»، عضو ائتلاف الفتح نیز گزارش شرکت آلمانی بررسی‌کننده دستگاه‌های رای‌گیری را اعلام کرد و گفت: گزارش‌های این شرکت آلمانی دربردارنده اطلاعات حساسی درباره نقاط ضعف نظام انتخاباتی است، کمیساریا اثرانگشت همه رای‌دهندگان را در اختیار نداشت لذا اهمال و کم‌کاری بسیاری در تطابق اثرانگشت رای‌دهندگان وجود داشت.

فیحان با بیان اینکه کمیساریا آمادگی فنی برای برگزاری انتخابات را نداشت، گفت: شرکت آلمانی بررسی‌کننده برنامه دستگاه‌های انتخاباتی( HENSOLDI) این دستگاه‌ها را بررسی و گزارشی به نهادهای مربوطه ارائه کرده است.

این عضو ائتلاف الفتح گفت: برنامه‌های دستگاه تسریع نتایج (بیکوز) علیرغم توصیه شرکت به عدم آپدیت برنامه‌ها، در تاریخ ۹/۲۰ و ۱۰/۱۰ تغییر یافته است.

وی با بیان اینکه آپدیت برنامه‌ها نشانگر تخلف واضحی است که شک و شبهه‌برانگیز است، اظهار کرد: برنامه ارائه نتایج بخشی از برنامه شرکت نبود و با پیشنهاد نماینده سازمان ملل در عراق انجام شد.

محمد سالم الغبان، از رهبران ائتلاف الفتح هم امروز یکشنبه اعلام کرد، دادگاه فدرال قصد دارد پس از اینکه امروز شکایت ارائه شده را بررسی کرد، برای پیگیری جزئیات گزارش شرکت آلمانی بررسی نتایج انتخابات از کارشناسان استفاده کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha