• یکشنبه / ۱۴ آذر ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۳
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400091410847
  • خبرنگار : 50294

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور:

پاشنه آشیل کشور بحث اشتغال است

پاشنه آشیل کشور بحث اشتغال است

ایسنا/کردستان معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: پاشنه آشیل کشور اشتغال اشتغال و مشکل اصلی ما بیکاری است، زیرا بیکاری عامل همه معضلات و مسائل کشور است.

امیر میمنت‌آبادی امروز (14آذر) در آیین افتتاحیه نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در رشته توسعه نرم افزارهای موبایل در سنندج اظهار کرد:  مسابقه ملی مهارت یک رویداد رقابتی، پروژه محور و سه مرحله‌ای است با جوانان هدف زیر 21 سال در 56 رشته فنی حرفه‌ای به شکل تیمی و یا انفرادی برگزار شده است.

میمنت‌آبادی بیان کرد: برای اولین بار در این دولت به شکل استانی و در 13 استان کشور از جمله استان کردستان برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: نوزدهمین مسابقه ملی مهارت است که امسال برگزار و در رشته اپلیکیشن موبایل از تاریخ 13 لغایت 18 آذر در شهر سنندج برگزار خواهد شد.

میمنت آبادی به اهداف برگزاری این مسابقه اشاره کرد و افزود: جوان‌گرایی و توجه به جوانان، ارتقای فرهنگ مهارت اندوزی در بین جوانان کشور، معرفی آموزش‌های مهارتی و اهمیت آن در توسعه اقتصادی عموم مردم، جلب نظر مسوولان و بنگاه های اقتصادی و آموزشگاه‌های آزاد و صنایع و صنوف، فراهم نمودن رقابت سالم میان جوانان کشور و ایجاد عزم ملی از جمله اهداف برگزاری مسابقات ملی مهارت است.

وی خاطرنشان کرد: این مسابقات باعث ایجاد اعتماد ملی و ورود مقتدرانه به رقابت‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و فرهنگی بین‌المللی خواهد شد و شاهد ترویج استانداردهای مهارتی باشیم.

میمنت آبادی عنوان کرد: پاشنه آشیل کشور ما بحث اشتغال است و مشکل اصلی کشور ما بیکاری است، زیرا بیکاری عامل همه معضلات و مسائل کشور است.

وی اظهار کرد: خوشبختانه ما امروزه شاهد تراز بالایی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستیم و به گفته رهبر انقلاب اسلامی ما به پنجه‌های کارآمد نیاز داریم و بایستی هم فارغ التحصیلان هم دیپلمه‌ها و هم افراد شاغل باید در همه گرایش‌ها مهارت افزایی داشته باشند که سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای متولی این امر است.

میمنت آبادی بیان کرد: برای اولین بار در کشور امسال از ردیف اعتبارات مربوط به تبصره ۱۸ قانون بودجه،۳۲ هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات هدفمندی یارانه‌ها  به بخش غیر دولتی اختصاص یافته که یک هزار میلیارد تومان آن مربوط به حوزه فنی و حرفه‌ای و توسعه رشته‌های مهارتی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha