• دوشنبه / ۱۵ آذر ۱۴۰۰ / ۰۸:۳۳
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1400091511114
  • خبرنگار : 50214

آزادی ۱۳ زندانی با کمک سازمان بسیج حقوقدانان سپاه الغدیر یزد

آزادی ۱۳ زندانی با کمک سازمان بسیج حقوقدانان سپاه الغدیر یزد

ایسنا/یزد ۱۳ محکوم مالی جرائم غیر عمد با کمک سازمان بسیج حقوقدانان سپاه الغدیر یزد در قالب کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید استان و مشارکت ستاد دیه استان از زندانهای استان آزاد شدند و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

«غلامعلی دهشیری» رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد در این مراسم ضمن تقدیر از فعالیت های ارزشمند ستاد دیه استان برای آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد گفت: ستاد دیه، واسطه‌دهنده‌ی دست‌های خیر و چشمان منتظر است که با یاری نیکوکاران  و خیرین به عنوان بزرگترین حامی این ستاد همواره زمینه آزادی محکومین مالی را از زندان فراهم می‌کند.

وی گفت: در کنار کمک‌های مردم دارالعباده نمی‌توان زحمات اعضاء کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان را نادیده گرفت زیرا در بسیاری از موارد و پروندها، این اعضاء بیشترین مبلغ بدهی‌ها را از شکات گذشت رضایت‌مندانه اخذ می‌کند که شکات خود مانند خیرین عمل کرده و از حق خود گذشت و زمینه آزادی محکومین مالی را فراهم می‌کنند.

دهشیری ضمن تقدیر از کمک بسیج حقوقدانان سپاه الغدیر استان، در قالب ادامه برنامه‌های کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید استان جهت آزادی محکومین مالی جرائم غیر عمد، تصریح کرد: بسیج در تمام سطوح جامعه نقش بسیار تاثیرگزاری را ایفا کرده و همواره یاور انسان‌های محروم و بی بضاعت بوده و امروز نیز شاهد بعد دیگری از بسیج هستیم که در قالب کمک مومنانه اقدام به کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد کرده است.

این مسئول در ادامه با تاکید بر تاثیر آسیب‌هایی که زندان روی فرد زندانی و خانواده وی می‌گذارد، افزود: آزادی یک محکوم مالی تنها آزادی یک شخص نیست بلکه با این اقدام از آسیب‌های اجتماعی‌، اقتصادی و فرهنگی جلوگیری می‌شود.

وی در ادامه گفت: امروز شاهد آزادی ۱۳ محکوم مالی جرائم غیر عمد از زندانهای استان هستیم که مبلغ بدهی آنها مبلغ ۱۲ میلیارد و ۹۷۱  میلیون ریال بود که مبلغ هشت میلیارد و ۹۷۱  میلیون ریال توسط اعضاء کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ شده و مابقی این مبلغ با کمک بسیج حقوق دانان و سپاه الغدیر استان یزد به حساب ستاد دیه استان واریز شده و زمینه آزادی این ۱۳ محکوم مالی از زندانهای استان فراهم شد.

رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان در پایان با تشریح وضعیت قضایی این مددجویان گفت: از این تعداد ۹ محکوم مالی، دو محکوم پرداخت نفقه و دو محکوم پرداخت دیه غیر عمد بوده که امروز شاهد آزادی این محکومین خواهیم بود .

سردار «رضا پورشمسی» فرمانده سپاه الغدیر یزد با اشاره به برگزاری کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید استان، گفت : با همت مردم استان ، مسئولین ، امام جمعه ، استاندار اقدام به برگزاری ۴۰ برنامه نموده که برای نمونه میتوان به ذبح ۴۰۰۰ گوسفند و توزیع گوشت آن بین افراد نیازمند ، ایجاد ۴۰۰۰ متر فضای آموزشی ، اهدا ۴۰۰۰ واحد خون ، کاشت ۴۰ هزار نهال درخت و آزادی ۴۰ زندانی جرائم غیر عمد اشاره نمود که امروز در ادامه برنامه این کنگره شاهد آزادی تعداد ۱۳ مددجو و بازگشت آنها به آغوش جامعه خواهیم بود .

پور شمسی در ادامه از همکاری با انجمن حمایت از زندانیان استان خبر داد و گفت: در نظر داریم تا با برگزاری یک طرح پوششی از ۴۵۹ دانش آموزی که خانواده آنها در زندان هستند حمایت نموده و به آنها و خانواده آنها کمک نماییم زیرا یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری حمایت از دانش آموزان و محصلین است زیرا یکی از تاثیرگزار ترین قشر در انقلاب و جنگ تحمیلی همین دانش آموزان بودند تا جایی که از شهدای استان یزد ۱۰۰۰ شهید از  دانش آموزان بودند.

اجرای گروه سرود عاشقان ولایت در وصف شهید حاج قاسم سلیمانی از برنامه های اجرا شده در حاشیه ی این آیین آزادی بود و  در پایان این آیین نامه آزادی ۱۳ مددجوی محکوم مالی جرایم غیرعمد به آنها اعطا  شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha