• دوشنبه / ۱۵ آذر ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400091511447
  • خبرنگار : 71415

کمپین بی سروصدای برلوسکنی در مسیر رسیدن به ریاست جمهوری ایتالیا

کمپین بی سروصدای برلوسکنی در مسیر رسیدن به ریاست جمهوری ایتالیا

گزارشهایی درخصوص مطرح شدن احتمال نامزدی سیلویو برلوسکونی، نخست‌وزیر اسبق ایتالیا، برای ریاست جمهوری این کشور منتشر شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از دیلی میل، سیلویو برلوسکنی ۸۵ ساله یک سرمایه‌دار بزرگ حوزه رسانه‌ است که چند سال پیش درگیر رسوایی برگزاری مهمانی‌های غیر اخلاقی در ویلایش شد. او به عنوان کسی که بیشترین مدت نخست وزیری را در ایتالیا پس از جنگ جهانی دوم تجربه کرده، مطرح است و سه دوره در این سمت بوده است.

با وجود پرونده‌های حقوقی مطرح شده علیه برلوسکنی - از جمله محکوم شدنش از بابت جرم تقلب مالیاتی در سال ۲۰۱۳ - و مطرح شدن نگرانی‌هایی درخصوص وضعیت سلامتش، قبلاً به دلیل عمر زیاد فعالیتش در زمینه سیاست به عنوان "نامیرا" شناخته می‌شد.

بر اساس گزارشها اکنون، افرادی در حزب راست میانه روی او موسوم به حزب "فورزا ایتالیا"، که بیش از دو دهه تحت رهبری او قرار داشته، به او توصیه می‌کنند که برای آخرین بار در انتخابات نامزد شود.

آنتونیو تایانی، معاون رهبر این حزب به ساندی تلگراف گفت: چنین چیزی رویایی خواهد بود. بسیاری از ما از او خواسته‌ایم (نامزد شود). وقتی موضوع را با او مطرح می‌کنید، او فقط لبخند می‌زند.

برلوسکنی که اکنون از او به عنوان دولتمرد پیشکسوت در بلوک راستگرای ایتالیا شناخته می‌شود، هنوز رسما وارد رقابت نشده  اما بر اساس گزارشها در پشت صحنه مشغول برگزاری کمپین است.

بلوک جناح راست ایتالیا متشکل از حزب فورزا ایتالیا، حزب لیگ شمالی متعلق به ماتئو سالوینی و حزب برادران ایتالیا متعلق به جورجیا ملونی، انتظار می‌رود در صورت ورود رسمی برلوسکنی به رقابت انتخاباتی از او حمایت کنند.

برلوسکنی که سابقاً خواننده بود و بعدا تاجر و صاحب رسانه شد، در سه نوبت بین سال‌های ۱۹۹۴ تا ۲۰۱۱ نخست وزیر ایتالیا بود.

برلوسکنی با مناقشه غریبه نیست و در یک اتفاق بدنام، باراک اوباما، رئیس جمهور اسبق آمریکا را "برنزه شده" می‌نامید. او از رسوایی مربوط به برپایی مهمانی‌های جنسی در ویلای خصوصی خود که بر اساس گزارشها زنانی در زیر سن قانونی در آنها حضور داشتند، جان به در برد.

حزب فورزا ایتالیا در سال‌های اخیر به طور پیوسته محبوبیت خود را در میان رای دهندگان به دنبال مطرح شدن مشکلات حقوقی مرتبط با کار رسانه‌ای و مهمانی‌های جنسی علیه برلوسکنی از دست داده است.

او در سال ۲۰۱۳ به اتهام کلاهبرداری مالیاتی محکوم شد و در سال ۲۰۱۶ تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha