• دوشنبه / ۱۵ آذر ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400091511502
  • منبع : نمایندگی اردبیل

اعتبارات حوزه آبرسانی و راه عشایری در صد سال گذشته؛

اختصاص بیشترین اعتبارات ملی حوزه آبرسانی و راه عشایری به اردبیل

اختصاص بیشترین اعتبارات ملی حوزه آبرسانی و راه عشایری به اردبیل

ایسنا/اردبیل مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت: در یکی دوسال اخیر اردبیل توانسته بیشترین اعتبارات ملی را در حوزه آبرسانی و راه عشایری در صد سال گذشته به خود اختصاص دهد.

معرفت آذری شامگاه دیروز در حاشیه بازدید از پروژه‌های در دست اجرای امور عشایری استان اردبیل در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با اجرای خط انتقال تفکیک آج اشمه ۱۰ کیلومتر خط انتقال به لوله‌های GRP در این پروژه جاگذاری شده است به طوری که این طرح با پیشرفت ۹۲ درصد و پوشش ۲۲۰ قشلاق تا ۲۲ بهمن سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

به گفته مدیرکل امور عشایری استان اردبیل پیش از این میزان پمپاژ آب در این پروژه ۵۰ لیتر بر ثانیه بود که کفاف آب شرب، کشاورزی و دامی عشایر منطقه را نمی‌داد. به طوری که بعد از اتمام این پروژه پمپاژ ۱۲۰ لیتر آب در ثانیه اتفاق خواهد افتد و مشکل مردم و دام های موجود در منطقه را حل خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه اردبیل هشتمین استان در جمعیت عشایری کشور است، ادامه داد: در یکی دوسال گذشته اردبیل توانسته بیشترین اعتبارات ملی را در حوزه آبرسانی و راه عشایری را در صد سال گذشته به خود اختصاص دهد.

وی گفت: در حال حاضر در اردبیل در مجموع ۵۷۲ قشلاق وجود دارد که از این تعداد ۱۴۸ قشلاق فاقد آب پایدار هستند که برای آبرسانی به آنها با تانکرهای آبرسانی اقدام می‌شود.

آذری پروژه‌های مهم در دست اجرای امور عشایری استان اردبیل را یادآور شد و افزود: خط انتقال تفکیک آج اشمه و آبرسانی به قشلاقات فاز یک و دو احمدلو متشکل از ۲۴ قشلاق و ۷۴۰ خانوار، آبرسانی به فاز یک و دو چوخلی قویو با ۱۴ قشلاق و ۲۵۰ خانوار با ۸۰ درصد پیشرفت، آبرسانی به قنبرلو، در شهرستان گرمی کچی قشلاقی با ۸۰ درصد و صمد قشلاقی و … از مهمترین این پروژه ها می باشد.

وی با بیان اینکه آبرسانی به احمدلو در فاز یک ۱۰۰ درصد تمام شده است، خاطرنشان کرد: فاز دو این پروژه نیز بالای ۹۰ درصد پیشرفت دارد به طوری که انتظار می رود تا ۲۲ بهمن به بهره برداری برسد.

مدیرکل امورعشایری استان اردبیل اضافه کرد: برای بهره برداری از این پروژه‌ها در قشلاقات پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز ۹۵ میلیارد تومان، در گرمی ۵۲ میلیارد تومان، در مشگین شهر ۳۶ میلیارد تومان و در خلخال و کوثر ۸.۵ میلیارد و در مجموع ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه می‌شود.

اختصاص بیشترین اعتبارات ملی حوزه آبرسانی و راه عشایری به اردبیل

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha