• دوشنبه / ۱۵ آذر ۱۴۰۰ / ۱۶:۱۵
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 1400091511728
  • خبرنگار : 71506

محمدعلی‌پور: رییس هیات اردبیل به هشدارها توجه نکرد/ کشتی استان رو به افول است

محمدعلی‌پور: رییس هیات اردبیل به هشدارها توجه نکرد/ کشتی استان رو به افول است

مربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان با انتقاد شدید از عملکرد رییس هیات کشتی اردبیل،گفت: متاسفانه برگزاری مسابقات استانی در یک سالن کوچک و بی‌توجهی رییس هیات به هشدارها، عامل درگیری خونین در مسابقات بود.

محمد محمدعلی‌پور در گفتگو با ایسنا، با انتقاد از مدیریت ضعیف رییس هیات کشتی اردبیل در بروز درگیری در رقابت‌های کشتی این استان، اظهار کرد: در شرایطی که مهمترین وظیفه روسای هیات‌های استانی زمینه‌سازی برای ایجاد تعامل با کشتی‌گیران، مربیان و پیشکسوتان، است اما متاسفانه رییس هیات کشتی اردبیل اهمیتی برای این موضوع قائل نیست و بزرگانی همچون احد پازاج، علی اشکانی و بسیاری دیگر را قبول ندارد.

مربی سابق تیم ملی در رده‌های پایه، افزود: زمانی که آقای دبیر به اردبیل سفر کرد در صحبت‌های خود خطاب به رییس هیات خواستار بهره گیری از تمام پتانسیل کشتی در این استان شد اما رییس هیات پس از آن اعلام کرد:" من به کسی التماس نمی‌کنم، دوست دارند بیایند یا نیایند" متاسفانه تنها کدورت و دشمنی و شکایت‌های مداوم از منتقدان از سوی رییس هیات کشتی اردبیل دنبال می‌شود و همین امر باعث شده کشتی استان علی‌رغم داشتن پتانسیل فراوان، در شرایط بسیار بدی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در زمان ریاست آقای جدی و یا سرپرستی آقای حبیبی، کشتی اردبیل دوران بسیار خوبی داشت اما در دوران جدید جو بسیار بدی بر کشتی استان حاکم شده و مسئولان هیات با پیشکسوتان و مربیان تعامل ندارند. بنده نیز به خاطر یک انتقاد یکسال خانه‌نشین بودم تا اینکه آقای انوشیروانی مدیر کل ورزش استان تماس گرفت و با وساطت او کارم را از سر گرفتم. در این مسابقات نیز ۹ کشتی گیر من در رده بزرگسالان مقام نخست را کسب کردند.

محمدعلی‌پور با بیان اینکه مسابقات قهرمانی استان نباید در یک سالن کوچک برگزار می‌شد، گفت: در شرایطی که اردبیل سالن‌های مجهز و بزرگی مثل حسین رضازاده را دارد، چرا باید ۲۰۰ کشتی‌گیر به همراه تعداد زیادی مربی، همراه و تماشاگر در یک سالن کوچک جمع شوند تا این فاجعه رقم بخورد؟ تعداد جمعیت تا جایی بود که بسیاری از افراد کنار تشک حضور داشتند و هیچ پیش‌بینی درستی برای برگزاری خوب مسابقات انجام نشده بود.

چهارمین مربی برتر سال ایران در سال ۹۷، افزود: هیات کشتی با وجود این تعداد کشتی‌گیر تنها از یک جدول نویس استفاده کرد یا فقط ۸ داور و ژوری را برای قضاوت مسابقات به خدمت گرفت. خب در چنین شرایطی مشخص است فشار زیادی به داوران وارد می‌شود و احتمال خطای آن‌ها بالا می‌رود.

وی ادامه داد: بالغ بر ۱۲۰۰ نفر در سالن حضور داشتند و تماشاگران تا لبه تشک هم آمده بودند. اوضاع به قدری خراب بود که معاون اداره کل ورزش و جوانان هم قبل از ظهر در سالن حاضر شدند و به مسئولان هیات گفتند که این محل جای مناسبی برای برگزاری مسابقات نیست و هم به لحاظ کرونا و هم مسائل امنیتی ممکن است اتفاقات بدی رقم بخورد. متاسفانه رییس هیات کشتی قبول نکرد و در نهایت شاهد درگیری و چاقوکشی در سالن بودیم!

محمدعلی‌پور در پایان گفت: از رییس فدراسیون کشتی درخواست داریم به وضعیت هیات کشتی اردبیل رسیدگی کند و از افراد کاردان در هیات استان استفاده کند. تنها کار هیات کشتی اردبیل این شده که در ماه چند جلسه کمیته انضباطی بگذارد و منتقدان را محروم کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۹-۱۵ ۲۱:۳۱

رییس گشتی خیانت کردی درموردگشتی اردبیل باید محکمه شود واخراج شود

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۱۶ ۰۸:۲۲

دعوا به خاطر جای تنگ بود مردمم این روزا حوصله ندارند که دعوا پیش اومد مسولان فقط مقصرند