• دوشنبه / ۱۵ آذر ۱۴۰۰ / ۱۶:۴۴
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1400091511750
  • خبرنگار : 50189

استاندار کرمان در حضور وزیر کشور:

کرمان از توسعه نامتوازن رنج می برد

کرمان از توسعه نامتوازن رنج می برد

ایسنا/کرمان استاندار کرمان به تشریح اقدامات صورت گرفته در استان پرداخت.

"علی زینی وند" عصر امروز ۱۵ آذرماه در شورای اداری استان کرمان که با حضور وزیر کشور برگزار شد، گفت: شورای راهبردی مدیران ارشد را که مسایل استان در آن با بهره گیری از تیم حرفه ای مورد بررسی قرار می گیرد، تشکیل دادیم.

وی ادامه داد: اکنون مسایل آب در دستور کار شورای راهبردی مدیران ارشد استان قرار دارد و این شورا سبب بسیج امکانات و هم افزایی بین مدیران برای رفع مشکلات مردم ایجاد شده است.

استاندار کرمان با اشاره به وسعت استان و وجود پنج دانشگاه علوم پزشکی در استان، اظهار کرد: در پیک پنجم در یک روز حدود ۲۵۰۰ نفر در بیمارستان های استان بستری داشتیم اما با همکاری مردم و نیروهای نظامی و سایر ارگان ها توانستیم بدون ایجاد هیچ مزاحمتی برای کشور آن پیک را پشت سر بگذاریم.

وی از تقسیم بندی استان به مناطق مختلف سخن به میان آورد و تصریح کرد: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در همه شهرستان ها، تشکیل و مشکلات قابل حل را در استان رفع می کنیم.

زینی وند از محقق شدن ۸۰ درصد تعهد اشتغال استان در سال جاری تا این لحظه خبر داد و عنوان کرد: احتمالا برخی از شهرستان ها تا پایان سال ۱۵۰ درصد از تعهد اشتغال خود را محقق خواهند کرد.

وی با بیان این مطلب که استان از توسعه نامتوازن رنج می برد، اظهار کرد: برای جهش تولید مسکن و همچنین تنظیم بازار جلسات مستمر و منظمی برگزار می شود.

استاندار کرمان بیان کرد: برآوردی از میزان ذخیره ها و همچنین نیاز استان از کالاهای اساسی انجام شده است.

وی تصریح کرد: سهم استان برای جذب منابع حدود ۵۵ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که حدود ۷ هزار میلیارد تومان آن از منابع دولتی است و در کرمان حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان طرح آماده داریم لذا در جذب منابع مشکلی نداریم.

زینی وند در ادامه سخنانش گریزی به سند آمایش سرزمین زد و گفت: کرمان نقش خودش را در حوزه آمایش ملی و توسعه استان به خوبی ایفا می کند و این ظرفیت در بین مدیران و استان وجود دارد.

وی با اشاره به اقدامات خوب دستگاه قضا اظهار کرد: دستگاه قضا همکاری لازم برای رفع مشکل تولید دارد و با تدبیر مشکلات را حل می کنند.

وی از وجود حدود ۴۰۰ هزار کارگر در استان کرمان سخن گفت و در ادامه به مشکلات برخی کارگران اشاره کرد و افزود: برخی از مسایل کارگری استان باید در سطح ملی حل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha