• دوشنبه / ۱۵ آذر ۱۴۰۰ / ۱۸:۴۳
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1400091511812
  • منبع : نمایندگی قزوین

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) اعلام کرد

اخذ مجوز کارشناسی رشته «شتابگر ملی» در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)

اخذ مجوز کارشناسی رشته «شتابگر ملی» در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)

ایسنا/قزوین رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) گفت: بر اساس سند توسعه علمی کشور کیفیت را در اولویت خود قرار دادیم، برای سال تحصیلی آینده مجوز راه‌اندازی رشته شتابگر ملی را در مقطع کارشناسی ارشد گرفتیم، برای گرفتن مجوز در رشته خوشنویسی نیز اقدام کرده‌ایم و در انتظار آموزش‌عالی هستیم.

سید ابوالحسن نائینی در نشست خبری با اهالی سانه که امروز ۱۵ آذر در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: ۱۶ آذر با دانشجویان معنا پیدا می‌کند؛ دانشجویان امروز به مانند گذشته پرچم استکبارستیزی را برافراشته نگاه خواهند داشت.

وی ادامه داد: حدود ۲ سال است که دانشجویان به‌علت شیوع کرونا در دانشگاه حضور ندارند اما پیش از آن دانشجویان در دانشگاه به فعالیت‌های خود اعم از سیاسی و فرهنگی می‌پرداختند؛ در حال حاضر در فضای مجازی مشغول به انجام این فعالیت‌ها هستند و انجام مناظره و کرسی‌های آزاداندیشی از جمله آن‌هاست. دانشجویان در چهارچوب ضوابط و قوانین برای فعالیت در دانشگاه آزاد هستند.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با بیان اینکه رئیس هیئت امنا رئیس‌جمهور است، اضافه کرد: هیچگاه موفق نشدیم با رئیس‌جمهور جلسه برگزار کنیم، تا چهار سال پیش فقط دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، بین‌المللی بود و دانشجویان خارجی در این دانشگاه زبان می‌آموختند اما از سه سال پیش دانشگاه‌ها برای جذب دانشجوی خارجی و برگزاری دوره زبان فارسی مجوز گرفتند.

وی با اعلام اینکه امروز بیش از ۷۰ هزار دانشجو در سطح استان داریم، ادامه داد: در حال حاضر دانشجویان خارجی، زبان فارسی را به‌صورت مجازی آموزش می‌بینند و دانشجویانی از عراق، سوریه، لبنان، ازبکستان، ترکمنستان و چین در دانشگاه امام خمینی(ره) مشغول به تحصیل هستند.

نائینی خاطرنشان کرد: امروز حرکت‌های خوبی در حوزه ارتباط با صنعت داریم، مرکز رشد دانشگاه امام توسعه پیدا کرده است و افراد دارای ایده در آن مستقر هستند اما هنوز ایده‌آل نیست.

وی گفت: صنعت و تولید بیمار است و همیشه بیمار باید به متخصص مراجعه ‌کند، با شرکت شهرک‌های صنعتی قرارداد منعقد و بر اساس آن یک مرکز در شهرک صنعتی راه‌اندازی کردیم و اساتید هفته‌ای یک روز در آن مستقر هستند.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) اشاره کرد: در پنج سال اخیر مرکز رشد را برای دانشجویان نخبه توسعه دادیم و دانشجویان دارای ایده در این مرکز مستقر شدند و در صورت تآیید پنج میلیون تومان بلاعوض در اختیار افراد دارای ایده قرار می‌دهند. به مسئولان امر گفتیم دانشجویان دارای ایده را رد نکنند تا همه آنان بتوانند پای بر عرصه بگذارند.

وی با اعلام اینکه در مهر ماه ۱۸۸۴ دانشجو در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) پذیرش شدند، اظهار کرد: در استان قزوین ۹۹۸۴ دانشجو در دانشگاه بین‌المللی در حال تحصیل هستند که ۷۲۶۱ نفر در مقطع کارشناسی، ۲۱۹۴ نفر در مقطع کارشناسی ارشد و ۵۲۹ نفر در مقطع دکترا در حال تحصیل هستند. ۲۱۵ استادیار، ۱۲۲ دانشیار، ۲۴ استاد و ۱۱ مربی در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) فعالیت دارند.

نائینی با تأکید بر اینکه کیفیت آموزش به دلیل مجازی بودن کاهش پیدا کرده است، اضافه کرد: بر اساس سند توسعه علمی کشور کیفیت را در اولویت خود قرار دادیم، برای سال تحصیلی آینده مجوز راه‌اندازی رشته شتابگر ملی را در مقطع کارشناسی ارشد گرفتیم، برای گرفتن مجوز در رشته خوشنویسی نیز اقدام کرده‌ایم و در انتظار آموزش‌عالی هستیم.

وی گفت: دانشگاه فنی- مهندسی بوئین‌زهرا به دانشگاه بین‌المللی امام خیمنی (ره) ملحق شده و تا به امروز سند نداشته است بر همین اساس اقدامات عمرانی در این دانشگاه انجام نشده بود، امسال سند دانشگاه فنی- مهندسی اخذ شده است برای همین برای دریافت بودجه عمرانی مشکلی نخواهد داشت.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) اعلام کرد: چندین تفاهم نامه با کشورهای مختلف منعقد شده است، ۲ تفاهم‌نامه با لهستان و چین عملیاتی شده است و تبادل استاد و دانشجو در آن مطرح است.

نائینی اعلام کرد: سایت دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به‌صورت آزمایشی طراحی شده است و در آینده نزدیکی رونمایی خواهد شد. سالن جلسات بوستان نیز با ۴۰۰ مترمربع زیربنا طراحی شده بود که امروز با حضور خبرنگاران به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha