• سه‌شنبه / ۱۶ آذر ۱۴۰۰ / ۰۸:۳۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400091611994
  • خبرنگار : 50233

همه سازه‌های پیرامونی کاروانسرای شاه‌عباسی بی‌مجوز بوده

درخواست رئیس پارلمان شهری برای آزادی تنها زندانی زندان پیشین سمنان

درخواست رئیس پارلمان شهری برای آزادی تنها زندانی زندان پیشین سمنان

ایسنا/سمنان رئیس شورای اسلامی شهر سمنان با انتقاد از عدم واگذاری کاروانسرای تاریخی سمنان از سوی سازمان زندان‌ها گفت: با انتقال زندانیان به زندان جدید، دیگر هیچ زندانی در زندان پیشین وجود ندارد و تنها زندانی فعلی، کاروانسرای شاه‌عباسی است که انتظار می‌رود به فرآیند آزادسازی آن کمک شود.

مهدی خراسانی در گفت‌وگو با خبرنگاران از کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان به عنوان فاخرترین اثر ثبت شده شهر سمنان بعد از مسجد امام نام برد و اظهار کرد: هیچ دستگاهی در استان به اندازه شورا و شهرداری در خصوص کاروانسرای شاه‌عباسی، و آزادسازی آن پای کار نبوده است.

وی با اشاره به ادعای سازمان زندان ها در خصوص سند این اثر تاریخی ثبت ملی شده به نام اداره زندان‌ها افزود: ما تاکنون پیشنهادهای مختلفی برای آزادسازی کاروانسرا دادیم اما تاکنون این مهم محقق نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان خواستار تسریع در آزادی این بنای تاریخی فاخر شد و گفت: همه زندانیان زندان پیشین به زندان جدید منتقل شده‌اند. همچنین ما پیشنهاد واگذاری یک ساختمان دیگر در قبال آزادسازی کاروانسرا را به سازمان زندان‌ها دادیم اما تاکنون این پیشنهاد نیز به نتیجه‌ای نرسیده است.

وی با اشاره به مصوبه پیشین در خصوص این بنای تاریخی ادامه داد: مصوبه پیشین ایرادات قانونی داشته و از همین رو قابلیت اجرا نداشته است.

خراسانی با بیان اینکه به دنبال انعقاد یک تفاهمنامه با سازمان زندان‌ها هستیم اضافه کرد: اجرایی شدن تفاهمنامه طبیعتا فرآیندی طولانی و زمان‌بر است.

وی افزود: ما به سازمان زندان‌ها پیشنهاد دادیم که تا انجام فرآیند انتقال زندان، بنا را تخلیه و تحویل موقت دهد و در قبال آن یک بنای مناسب که پیش بینی شده را تحویل گیرد اما این پیشنهاد نیز فعلا عملی نشده است.

همه سازه‌های پیرامونی کاروانسرای شاه‌عباسی بی‌مجوز بوده

این نماینده مردم در شورای شهر سمنان با بیان اینکه مردم و شورزا از عدم همکاری‌ها دلخورند اظهار کرد: شورا و شهرداری سمنان همچنان آمادگی کامل دارد که زمینه آزادسازی این بنای ارزشمند تاریخی را فراهم کند ؛چرا که آزادی این کاروانسرا دغدغه مردم سمنان و در نتیجه دغدغه جدی اعضای شورای شهر است.

خراسانی از آمادگی شورا و شهرداری برای مشارکت در مرمت این بنای فاخر تاریخی خبر داد و گفت: متاسفانه علی‌رغم اینکه یک سال و خورده‌ای از انتقال زندانیان از زندان قدیمی(کاروانسرای شاه‌عباسی!)می‌گذرد اما همچنان کاروانسرای تاریخی تنها زندانی باقیمانده در زندان پیشین است و لذا باید فکری برای آزادی آن کرد.

رئیس پارلمان شهری سمنان در پاسخ به پرسشی در ارتباط با سازه‌های ساخته شده‌ی مختلف در جوار و پیرامون این بنای ثبت ملی شده اظهار کرد: متاسفانه همه بناهای ساخته شده بدون اخذ مجوز و غیرقانونی بوده است.
وی با اشاره به برخورد قانونی با این تخلفات گفت: مسیر برخورد قانونی با این ساخت و سازهای غیرمجاز و تخریب آنها ، یک فرآیند طولانی است که از مجاری قانونی در حال انجام است.

درخواست رئیس شورای شهر برای تنها زندانی زندان پیشین سمنان

وی با اشاره به کسری بالا در بودجه سال گذشته شهرداری سمنان گفت: بودجه سال آینده باید به گونه‌ای تدوین شود که کمترین کسری را داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان از تلاش برای مدیریت هزینه‌ها در شورا و شهرداری خبر داد و افزود: شورای شهر در این دوره در تلاش است که هزینه‌های جاری را به حداقل ممکن برساند و هزینه های جاری به نسبت دوره قبل کاهش قابل توجهی داشته است.

انباشت کسری بودجه و اثر آن بر خدمات‌دهی به مردم

وی با اشاره به انباشت کسری بودجه در دوره های مختلف خاطرنشان کرد: بدون تردید این انباشت کسری بودجه بر روند خدمات‌دهی به شهروندان و اجرای طرح‌ها تاثیر گذاشته است.

وی با انتقاد از نحوه بودجه بندی در دوره های قبل ادامه داد: شهرداری باید ابتدا برآورد روشنی از میزان درآمدهای خود داشته و بعد بر مبنای آن بودجه ریزی و هزینه کند اما متاسفانه در گذشته این رویکرد وجود نداشته و همین به انباشت کسری بودجه در شهرداری سمنان انجامیده است.

خراسانی با بیان اینکه در فرآیند تدوین بودجه در دوره های قبل ابتدا پیش‌بینی از درآمدهای شهرداری به دست داده شده و سپس برای آن "درآمد تراشیده‌اند" افزود: متاسفانه در بودجه های قبلی شهرداری، اصول علمی رعایت نشده و همین سبب شده که هر سال با کسری بودجه مواجه شویم.

وی با اشاره به کسری بیش از 60 میلیارد تومانی سال گذشته گفت: شهرداری سمنان افزون بر 170 میلیارد تومان از دستگاه های اجرایی طلب دارد اما اخذ این طلب زمان‌بر است.

وعده پایان‌دهی به بودجه‌ریزی غیراصولی

عضو شورای شهر سمنان وعده داد: در بودجه سال آینده شهرداری که از بهمن‌ماه به صحن علنی شورای شهر سمنان خواهد آمد، درآمدها و هزینه‌های واقعی‌سازی و بودجه بر مبنای اصول علمی تدوین شود تا هر ساله شاهد افزایش بدیهی‌های شهرداری مرکز استان نباشیم.

وی در پاسخ به پرسشی در ارتباط با فرآیند طولانی انتخاب شهردار با دفاع از این رویه گفت: شهردار جدید از توانمندی خوبی برخوردار است و این مهم را در همین مدت کم نیز می توان درک کرد.

وی با ابراز خرسندی از اقدامات مدیریت شهری جدید سمنان اضافه کرد: این در حالی است که شهردار در شرایط بغرنجی شهرداری سمنان را تحویل گرفته است. در شرایطی که هم بودجه با کسری جدی مواجه بوده و هم معضل عقب افتادن حقوق کارکنان وجود داشته است اما خوشبختانه با دست خالی و با وجود این مشکلات، اقدامات خوبی از سوی شهردار سمنان صورت گرفته است.

گاهی پرونده بیشتر نشانه کار بیشتر است
خراسانی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در خصوص ردصلاحیت وی در انتخابات این دوره و تایید دوباره آن در مراجع بالاتر گفت: این فرآیند طبیعی و قانونی است و از همین رو بوده که سه مرحله برای رسیدگی به شکایات در قانون پیش بینی شده است تا اگر حقی از کسی ضایع شد بتواند شکایت کند.

درخواست رئیس شورای شهر برای تنها زندانی زندان پیشین سمنان

این عضو شورا با بیان اینکه سیاسی کاری فرماندار پیشین عامل ردصلاحیت وی بوده گفت: بنده علی‌رغم اینکه چندین پرونده در بازرسی داشته ام اما هیچکدام از آنها به محکومیت نیانجامیده و از همه آنها تبرئه شده و لذا براساس قانون بعد از رسیدگی به شکایات، مورد تایید نهایی قرار گرفتم.

وی تعدد پرونده‌ها را نشانه‌ای از کار بیشتر دانست و افزود: بدون شک داشتن پرونده به معنای محکومیت نیست. بنده چند پرونده در بازرسی داشته ام که از همه آنها تبرئه شدم.

خراسانی در پاسخ به پرسش ایسنا در ارتباط با لزوم ایجاد نشاط اجتماعی در شهر سمنان که در پژوهشی رسمی به عنوان یکی از غمگین ترین شهرهای کشور معرفی شده اظهار کرد: شورا و شهرداری اگرچه وظایفی در این بخش دارند اما تنها دستگاه متولی در این حوزه نیستند و دستگاه های اجرایی دیگری نظیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باید به این بخش ورود کنند.

وی با اشاره به برنامه های سازمان فرهنگی و ورزشی و اجتماعی شهرداری برای ایجاد نشاط در شهر گفت: بی تردید بخشی ایجاد نشاط در شهر نیز به شهرداری برمی گردد که سازمان فرهنگی و ورزشی در این ارتباط در گذشته برنامه های مختلفی داشته است و بخشی از این برنامه ها نیز بویژه در ایام نزدیک به عید و در بهار آینده نیز برگزار خواهد شد.

رئیس پارلمان شهری سمنان با بیان اینکه کمبود منابع مالی در کاهش برنامه های فرهنگی موثر بوده افزود: انتظار می رود جدای از شهرداری و شورا، دیگر دستگاه های مسوول نیز پای کار بیایند تا دست به دست هم دهیم تا شهر زیبای سمنان به یک شهر شاد و با نشاط تبدیل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha