• سه‌شنبه / ۱۶ آذر ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400091612088
  • خبرنگار : 71660

پسکوف: پوتین به پیشنهادات بایدن درباره اوکراین توجه خواهد کرد

پسکوف: پوتین به پیشنهادات بایدن درباره اوکراین توجه خواهد کرد

سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد، تنش‌ها در اطراف اوکراین تنها در صورتی برطرف می‌شوند که کی‌یف از ایده‌های خود برای حل مشکلات دونباس از طریق استفاده از "زور" دست بردارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین خاطرنشان کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در تاریخ ۷ دسامبر پیرامون موضوع "وضعیت بحران اوکراین" گفت‌وگو خواهند کرد.

پسکوف گفت: ما بیانیه‌ای از رئیس جمهور آمریکا شنیده‌ایم که در آن وی پیشنهادات ملموسی درخصوص اوکراین از طریق ویدئو کنفرانس دارد. این بدیهی‌ست که این "پیشنهادات" در مورد حل و فصل بحران اوکراین است. چنین چیزی مهم است. فکر می‌کنم که رئیس جمهور پوتین به پیشنهادات آن‌ها توجه کرده و گوش خواهد داد و می‌توان فهمید که آن‌ها تا چه حد می‌توانند تنش‌ها را کاهش دهند.

وی اظهار کرد: تنها یک راه‌حل برای برطرف کردن تنش‌ها وجود دارد و آن این است که نیت احتمالی کی‌یف برای حل مشکل دونباس از طریق زور را درک کنیم.  

پسکوف در اظهارات خود توجه را به سمت "لفظ تهاجمی و خصمانه" از جانب پایتخت‌های اروپایی و واشنگتن درخصوص وضعیت مرتبط با اوکراین جلب کرد. وی افزود: ما به وضوح اخبار عمدی را در غرب ، به قول ما "رسانه‌های آنگلوساکسون"، مشاهده می‌کنیم که طرح‌های مختلفی در مورد حمله ادعایی روسیه به اوکراین منتشر می‌کنند.

پسکوف تایید کرد که قطعا پوتین درخصوص آغاز گفت‌وگوها و سیستمی که نمی‌تواند "یک‌جانبه" باشد، موضع مشخص و دقیقی دارد. وی افزود: این یک جاده دو طرفه است؛ اما حداقل یک ابتکار علمی به حساب می‌آید.

تحریم‌ احتمالی آمریکا علیه پوتین "هیجان رسانه‌ای" است

پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین گفت که کرملین گزارش‌هایی درباره تحریم‌های احتمالی علیه حلقه نزدیکان پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و سایر محدودیت‌ها در مورد وضعیت اوکراین را یک "هیجان و تشنج رسانه‌ای" می‌داند.

دیمیتری پسکوف در پاسخ به اینکه آیا انتشار چنین اخباری امکان دارد تاثیر منفی بر مذاکرات ۷ دسامبر (امروز سه‌شنبه) بگذارد یا خیر، اظهار کرد: این خبر نیست؛ این ادامه هیجان و تشنج رسانه‌ای است که ما شاهد آن هستیم.

در همین حال شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد که تحریم‌های احتمالی جدید آمریکا ممکن است بر نزدیکان رئیس جمهور روسیه تاثیر بگذارد و همچنین شامل قطع ارتباط روسیه از سیستم سوئیفت (سیستم پرداخت بین‌المللی و انتقال داده) شود.

نشست مجازی روسای جمهور روسیه و آمریکا (پوتین-بایدن) برای امروز برنامه‌ریزی تنظیم شده است. رهبر روسیه با همتای خود از سوچی ارتباط برقرار خواهد کرد. قبلا پسکوف به خبرنگاران گفت که روسای جمهور هر دو کشور پیرامون تنش‌های مرتبط با اوکراین، پیشرفت ناتو به سمت مرز روسیه و ابتکار پوتین مبنی بر ضمانت‌هایی در خصوص امنیت بحث خواهند کرد.

اخیرا ادعاهایی مبنی بر "حمله" روسیه به اوکراین دائما در غرب تکرار می شود و این در حالیست که روسیه چنین ادعاهایی را "بی‌اساس" و "پوچ" تلقی می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha