• سه‌شنبه / ۱۶ آذر ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۳
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1400091612094
  • منبع : نمایندگی قزوین

یک استاد دانشگاه مطرح کرد

دانشگاهی دیجیتال به نام فضای مجازی

دانشگاهی دیجیتال به نام فضای مجازی

ایسنا/قزوین سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی قزوین گفت: فضای مجازی دانشگاه دیجیتال نام دارد که به آموزش کمک خواهد کرد. باید از فضای مجازی استفاده کنیم و اطلاعات، دانش، تکنولوژی و انتخاب درست را به دانشجویان ارائه دهیم.

اصغر کشتکار در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که مردم دارند و امسال خود را نشان داد این است که دانش‌آموزانی که کنکور دادند هنگام انتخاب رشته ۵۰ درصد انتخاب رشته نکردند؛ این بدان معناست که دانش آموزان حائز شرایط برای انتخاب رشته بودند و حتی در دانشگاه‌های معمولی نیز پذیرفته می‌شدند ولی ترجیح دادند دانشگاه نروند و به مدرک دیپلم بسنده کردند.

وی ادامه داد: این امر نشان می‌دهد دانشگاه‌ها نتوانستند اعتماد لازم را در بین مردم ایجاد کنند، مدیران دانشگاه‌ها و رسانه باید دانشگاه‌ها، امکانات آموزشی، تفاوت بین رشته‌ها و دانشگاه‌ها را به مردم معرفی کنند چراکه برخی دانشگاه‌ها در عرصه پژوهش و برخی در عرصه تکنولوژی و یا آموزشی پیشتاز هستند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی قزوین خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها نقش بین‌المللی نیز دارند که با معرفی آن می‌توانیم دانشجویانی را از دیگر کشورهای همسایه جذب کنیم. صندلی بسیاری از رشته‌های ناشناخته خالی می‌ماند برای همین باید فارغ‌التحصیلان موفق توسط رسانه‌ها معرفی شوند تا مردم بدانند که چه رشته‌هایی منجر به اشتغال می‌شود.

وی اشاره کرد: در حوزه فعالیت‌های فرهنگی سیاست ما در دانشگاه آزاد قزوین، زندگی در محیط فرهنگی خوب و القای فرهنگ دینی و ملی و مذهبی به‌صورت غیرمستقیم است بنابراین باید محیط خوبی برای دانشجویان فراهم کنیم تا دانشجویان با علاقه در برنامه‌های فرهنگی شرکت کنند.

کشتکار تشریح کرد: هر چند فضای مجازی جای فضای فیزیکی را نمی‌گیرد ولی امکانات وسیع‌تر، به‌روزتر و سریع‌تری را در اختیار آنان می‌گذارد، به واسطه فضای مجازی فرزندان ما رشد سریعی کردند و حتی می‌توانیم بگوییم که آگاهی آنان از والدینشان نیز بیشتر شده است. باید از فضای مجازی استفاده کنیم و اطلاعات، دانش، تکنولوژی و انتخاب درست را به دانشجویان ارائه دهیم؛ فضای مجازی دانشگاه دیجیتال نام دارد که به آموزش کمک خواهد کرد.

وی افزود: در حال حاضر تعداد زیادی از دانشجویان دنیا در یک کشور زندگی و در کشوری دیگر تحصیل می‌کنند در حقیقت با فضای مجازی مرزها برداشته شده است و در آینده نزدیک مرزها برای آموزش‌عالی برداشته خواهد شد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی قزوین یادآور شد: باید تمامی تجربیات را به نسل جوان انتقال دهیم تا با دید روشن زندگی خود را ادامه دهند، البته باید رشته‌ای جدید ایجاد کنیم تا این مفاهیم را به آنان آموزش دهد، در این برهه که با انقلاب مجازی رو به رو هستیم آموزش‌عالی وظیفه دارد قبل از اینکه گرفتار فضای مجازی شود به استقبال از این عرصه برود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha