• سه‌شنبه / ۱۶ آذر ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۸
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1400091612104
  • خبرنگار : 50024

ناگفته‌هایی از زندگی کارآفرینان

ناگفته‌هایی از زندگی کارآفرینان

ایسنا/البرز یک کارآفرین البرزی گفت: کارآفرینان زندگی پرفراز و نشیب و پرهیجانی دارند و اگر کسی تحمل این سبک از زندگی را ندارد قطعا در این مسیر موفق نخواهند شد.

به گزارش ایسنا، امیرحسین جلیلی در دومین کارگاه مجازی کافه کارآفرینی که توسط سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه این تصور که همه می‌توانند کارآفرین باشند، اشتباه است، اظهار کرد: طبق استانداردها دو تا سه درصد افراد جامعه می‌توانند کارآفرین باشند و راه اندازی کسب و کار الزاما به معنای کارآفرینی نیست.

وی با بیان اینکه معمولا واقعیت‌ها در خصوص کارآفرینان گفته نمی‌شود، ادامه داد: سبک زندگی کارآفرینانه هزینه‌های سنگینی دارد و امنیت کاری و مالی در این نوع زندگی هیچ معنایی ندارد.

وی با اشاره به اینکه کارآفرینان در ایران شرایط سخت‌تری در مقایسه با سایر کشورها دارند، اضافه کرد: با توجه به تورم بالا در ایران، شرایط کارآفرینان مدام در حال تغییر است و به عنوان مثال معلوم نیست بعد از این جلسه دو ساعته قیمت دلار چقدر بالا رفته باشد.

این کارآفرین تاکید کرد: یک کارآفرین روی هیچ چیزی نمی‌تواند برنامه ریزی کند و ممکن است یک روز سرمایه زیادی داشته باشد و یک روز سرمایه چندین سال تلاشش را از دست بدهد.

جلیلی اضافه کرد: کارآفرینان زندگی پرفراز و نشیب و پرهیجانی دارند و اگر کسی تحمل این سبک از زندگی را ندارد قطعا در این مسیر موفق نخواهند شد.

وی تاکید کرد: کارآفرینی انتها و بازنشستگی ندارد و یک کارآفرین تا زمانی که که نفس می‌کشد در تلاش است طرحی را اجرایی کند و مشکلی از جامعه حل کند.

وی اضافه کرد: کسی که ذهن کارآفرینی ندارد وقتی به پول می‌رسد بقیه عمرش را صرف خوشگذرانی و لذت بردن می‌کند ولی کارآفرین واقعی با سرمایه‌ای که به دست آورده به دنبال راه اندازی کسب و کارهای جدید و اجرای ایده‌های نو است.

این کارآفرین توضیح داد: کسی که می‌خواهد سبک زندگی کارآفرینانه را انتخاب کند، باید انتخاب‌های درستی داشته باشد و حتی کسی را به عنوان شریک زندگی انتخاب کند که  قابلیت ریسک پذیری داشته باشد و این طور نباشد که کارآفرین بین کار و زندگی خانوادگی ناچار به انتخاب شود.

وی با اشاره به برخی ویژگی کارآفرینان گفت: ایده پردازی و خلاقیت دو ویژگی مهم کارآفرینان است و علی رغم اینکه در ایران سیستم آموزشی، خانواده و رسانه در دست به دست هم می‌دهند تا روحیه کنجکاوی و ایده پردازی را از افراد بگیرند، کارآفرینان این حس را در خود زنده نگه می‌دارند.

وی تاکید کرد: کارآفرینان اغلب خلاف جهت آب شنا می‌کنند و هم در قدرت پذیری و سیستم پذیری ضعیف هستند.

مشاور نمایشگاه عرضه مستقیم تولیدات حوزه مشاغل خانگی استان البرز با اشاره به عوامل تاثیرگذار در راه اندازی کسب و کار موفق ادامه داد: سیستم سازی در این حوزه اهمیت زیادی دارد چون یک نفر نمی‌تواند در تمامی حوزه‌ها تخصص داشته باشد.

وی اضافه کرد: بر خلاف تصور عموم، در بحث کارآفرینی در ایران ایده اصلا اهمیت ندارد چون در کشور ما قانون کپی رایت اصلا معنایی ندارد.

وی گفت: اگر فردی کارآفرین باشد، ایده خود را بال و پر می‌دهد چون به خوبی می‌داند با بال و پر دادن به ایده‌های دیگران راه به جایی نمی‌برد.

جلیلی ادامه داد: کار تیمی در ایران نتیجه بخش نیست و اغلب گروه‌های استارتاپی کمتر از شش ماه دوام می‌آورند و این انفصال هم بیشتر به دلیل مسائل شخصی است.

وی اضافه کرد: کسانی که می‌خواهند در کسب و کار کارآفرینانه خود موفق باشند نباید وارد بازارهایی که رقیب حقیر دارند و بازارهای رکودی شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.