• سه‌شنبه / ۱۶ آذر ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400091612172
  • خبرنگار : 71660

تصاویر ماهواره‌ای جدید از تجمیع نیروهای روسیه در مرز اوکراین

تصاویر ماهواره‌ای جدید از تجمیع نیروهای روسیه در مرز اوکراین

در بحبوحه نگرانی‌هایی مبنی بر اینکه روسیه به اوکراین، همسایه خود، در آینده‌ای نزدیک حمله خواهد کرد، تصاویر ماهواره‌ای جدید نشان می‌دهند که تعداد نیروهای مسلح روسیه در نزدیکی مناطق مرزی اوکراین و مکانی در کریمه افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، تصاویری که پایگاه بیزنس اینسایدر از مکسار، شرکت فناوری اطلاعات آمریکایی گرفته است، تعدادی از گروه‌های نبرد تاکتیکی روسیه از جمله افراد و تجهیزاتی مثل تانک، توپ و ناوهای زرهی را که در منطقه آموزشی "پوگونوف" و "یلنیا" در روسیه و "نووزرنه" در کریمه مستقر شده‌اند، نشان می‌دهد.

در فصل بهار پس از آن که تمرین‌ها و مانورهای فوری در نزدیکی اوکراین تعداد کمی زنگ خطر ایجاد کرد، تنش‌ها برای مدتی کاهش یافت. اما زنگ خطر دوباره زمانی به صدا درآمد که تعداد قابل توجهی از نیروهای روسی از اوایل ماه گذشته در چند صد مایلی مرز اوکراین جمع شده‌اند.

در میان انبوهی از گزارش‌ها درخصوص افزایش نیروهای روسیه، مقامات وزارت خارجه آمریکا و پنتاگون علنا فعالیت روسیه را "غیرعادی" توصیف کرده و نسبت به "عدم شفافیت" روسیه در مورد دلایل افزایش نیروها ابراز نگرانی کرده‌اند.

در پایان ماه نوامبر، بلومبرگ گزارش کرد که آمریکا دغدغه و نگرانی‌هایی را در رابطه با حمله احتمالی روسیه به اوکراین ابراز کرده است و همچنین اطلاعاتی که نشان می‌دهد روسیه نیروهایی را برای یک فشار "چند-جهتی" احتمالی به اوکراین با متحدان و شرکای خود در اروپا مستقر می‌کند.

جفری ادموندز، تحلیلگر نظامی سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و کارشناس امور روسیه در سی‌ان‌ان به اینسایدر گفت: چنین مسئله‌ای را کم اهمیت نمی‌بینم؛ مسئله افزایش نیروهای روسیه بسیار حائز اهمیت است.

جیم تاون‌سند، یکی از مقامات رسمی سابق پنتاگون و یکی از مقامات رسمی ناتو اظهار کرد: فکر می‌کنم همیشه باید حدس بزنید که یک احتمال واقعی وجود دارد.

بر اساس گزارش‌های متعدد، مقامات دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، اوایل این هفته فاش کردند که اطلاعات آمریکا نشان می‌دهد روسیه می‌تواند اوایل سال آینده میلادی با نیرویی به بزرگی ۱۷۵ هزار سرباز حمله کند.

بایدن با اشاره به اینکه آمریکا احتمالا نیاز دارد تا گفت‌وگوی مفصلی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه داشته باشد به خبرنگاران گفت: من خطوط قرمز هیچ شخصی را نمی‌پذیرم.

گرچه روسیه داشتن برنامه‌ای برای حمله را رد کرده است، این تقویت نیروها در شرایطی رخ می‌دهد که روسیه ناراحتی خود را نسبت به آنچه این کشور "عدم احترام به خطوط قرمز" روسیه می‌خواند، همچنین مسئله فعالیت ناتو، تمایلات غرب‌گرای اوکراین و موانع سیاسی در اوکراین که با منافع روسیه در تضاد است، ابراز کرده است.

کاخ سفید اعلام کرد روسای جمهور دو کشور امروز (سه‌شنبه) مصادف با ۷ دسامبر (۱۶ آذر) گفت‌وگو خواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۹-۱۶ ۱۹:۴۲

I look at donald trump and joe biden and you know what i wonder i see lorel hardi

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۱۶ ۲۰:۰۱

دمت گرم روسیه کشور سلطه طلبی هستی اگه ایران به جای روسیه بود همون موقعه کنوانسیون کشور اکراینو امضا میکرد میگفت ما اکراینو نمی خواهیم

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۱۷ ۰۰:۴۸

😂😂 خندم گرفت اینبار من نمیتونم آدمی رد درک کنم یا تاسف زیاد میخورم و به شدت ناراحت یا از تاسف مثل الان گاهی خندم میگیره همش جنگ و بهم ریختگی باورش سخته اما حقیقته که آدمی هیچی نیست و این حال آدمو بهم میزنه

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۱۷ ۰۰:۵۱

روسیه به هیچ عنوان قصدحمله به اکراین رو نداره اینهمه نیرو فقط بخاطر نیروهای ناتو که تو اکراین مستقرشده اندهست.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۱۷ ۰۲:۰۳

روسیه به خاطر ترس از ناتو دست به این کار زده

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۱۷ ۰۸:۵۵

زنده باد پوتین قهرمان به اوکراین حمله کن و دولت غربگرای اوکراین را سرنگون کن تا غربیها حد و مرز خود را بشناسند دارند روسیه را محاصره می کنند