• سه‌شنبه / ۱۶ آذر ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۹
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1400091612192

نقش دانشجو در حکمرانی جامعه

نقش دانشجو در حکمرانی جامعه

ایسنا/قم معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی قم ضمن تاکید بر مسئولیت اجتماعی دانشجویان، لزوم مسئولیت نهادهای مرتبط در قبال دانشجویان را امری مهم تلقی کرد و گفت: برای حکمرانی دانشجو در امور مهم جامعه لازم است که آموزش های لازم در حوزه های نقش پذیری، آینده سازی و مدیریت فارغ از فضای اکادمیک به دانشجو داده شود که در این مورد اهمیت حضور جهاد دانشگاهی در دانشگاه های مشخص می شود.

علی حسینی در گفت و گو با ایسنا در خصوص بزرگداشت روز دانشجو، بیان کرد: سهم و نقش دانشجویان در پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و هر تحول بزرگ و اصلاح گرانه و در هر گام بلند برای توسعه علمی، برجسته و ممتاز است و باید هویت دانشجویی را به رسمیت بشناسیم و حرمت همه دانشجویان را پاس بداریم.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی قم در ادامه افزود: از ١٦آذر ١٣٣٢ که سه شهید سرافراز دانشکده فنی دانشگاه تهران پرچم مبارزه برای استقلال و آزادی را برافراشتند تا به امروز، نام دانشجو با آرمان خواهی، تلاش برای کسب آگاهی‌های علمی، اجتماعی و سیاسی، ایستادن در کنار مردم و ایستادگی برای اعتلای ایران همراه است.

وی تصریح کرد: نقش مهم دانشگاه‌ها موضوع شایان توجهی است که همواره در توسعه ملی و ارتقای دانش و تکنولوژی اثرگذار بوده است و بی‌تردید حضور مؤثر و ارزشمند دانشجویان فرهیخته است که به این نقش‌آفرینی معنا و امکان می‌بخشد؛ در غالب کشورهایی که اندیشه حل مسائل و رفع نیازمندی‌های اساسی مردم و دغدغه پیشرفت کشور را دارند، اتکای اصلی به دانشجویان و جامعه دانشگاهی است و در جمهوری اسلامی ایران این اتکا بیش از سایر کشورها اهمیت دارد؛ حضور دانشجویان کوشا در کنار استادان دلسوز و انقلابی یکی از پرارزش‌ترین منابعی است که جامعه اسلامی ایران از آن بهره مند است.

حسینی ضمن تاکید بر مسئولیت اجتماعی دانشجویان، لزوم مسئولیت نهادهای مرتبط در قبال دانشجویان را امری مهم تلقی کرد و گفت: برای حکمرانی دانشجو در امور مهم جامعه لازم است که آموزش های لازم در حوزه های نقش پذیری، آینده سازی و مدیریت فارغ از فضای اکادمیک به دانشجو داده شود که در این مورد اهمیت حضور جهاد دانشگاهی در دانشگاه های مشخص می شود.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی قم با اشاره به حفظ وحدت و اتحاد نهادهای فعال دانشجویی با یکدیگر، اظهار کرد: اتحاد از راهکارهای افزایش نشاط و تحرک در این مجموعه های علمی است که باید برای گسترش آن تلاش کرد.

وی در خصوص آینده شغلی دانشجویان گفت: باید برای آینده شغلی دانشجویان برنامه ریزی های مناسب صورت گیرد که در این زمینه بهترین روش، گسترش کارگاه های مهارت آموزی و کارورزی در دانشگاه های استان است.

حسینی دانشگاه را محل کسب مهارت تعامل در جامعه توصیف کرد و گفت: حضور دانشجویان در تشکل ها و کانون های مختلف مسئولیت پذیری فرد را تقویت می‌کند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی قم، ادامه داد: لازم است دانشجویان با انجام فعالیت‌های مختلف هنری، اجتماعی و فرهنگی خود را برای قبول مسئولیت برای حضور در جامعه آماده کنند چراکه دانشگاه محلی برای تمرین و کسب مهارت‌های گوناگون است.

وی در ادامه اظهار کرد: ازجمله مزایای مهم و بارز رشد شخصیتی دانشجویان در زمان حضور در فعالیت‌های گوناگون جمعی و دانشجویی وحدت، پویایی، تحول‌گرا بودن، تعامل درست و تمرین مدیریت است که توجه به این امر مهم قطعاً می‌تواند عامل مهمی برای قبول مسئولیت‌های گوناگون در آینده باشد.

حسینی برنامه های معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی قم در روز 16 آذر را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: در این روز مسابقه ی عکاسی توسط سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی برگزار خواهد شد، همچنین به مناسبت بزرگداشت روز دانشجو، جهاد دانشگاهی غرفه ای جهت معرفی این نهاد به دانشجویان در دانشگاه های استان برپا خواهد کرد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی قم در ادامه از وجود تخفیف 20 درصدی مراکز جهاد دانشگاهی برای تمام دانشجویان استان خبر داد و گفت:دانشجویان عضو جهاد دانشگاهی می توانند از خدمات این نهاد انقلابی بهره مند شوند.

وی در انتها افزود: باتوجه به رسالت جهاد دانشگاهی، روز چهارشنبه مورخ 17 آذر ماه طی مراسمی از دانشجویان فعال در جهاد دانشگاهی تقدیر ویژه ای به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha