• سه‌شنبه / ۱۶ آذر ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400091612327
  • خبرنگار : 50177

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان: در شرایط کنونی اکثر دانشجویان منفعل شدند

دانشجو باید نقش محوری در حل مشکلات داشته باشد

دانشجو باید نقش محوری در حل مشکلات داشته باشد

ایسنا/لرستان مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان گفت: نبض اصلی دانشگاه، دانشجوست که باید نقش محوری در حل مشکلات داشته باشد.

محمدمهدی شطفی در گفت‌وگو با ایسنا با تبریک ۱۶ آذر روز دانشجو اظهار کرد: دانشجویان تمدن‌ساز هستند و مقام معظم رهبری انتظار تمدن‌سازی از این قشر دارد.

وی با بیان اینکه دانشجویان در حل مسائل جامعه آنگونه که انتظار می‌رفته است نبوده‌اند، افزود: از فرمایشات مقام معظم رهبری در گام دوم، مشخص است که ایشان تاکید کردند، رشد علمی کشور کم بوده و نیاز است جهاد علمی توسط جوانان و دانشجویان رخ دهد که هنوز نقش این قشر در حل مشکلات آنچه که باید باشد نیست.

در شرایط کنونی اکثر دانشجویان منفعل شدند

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان افزود: دانشجویان به عنوان نخبگان جامعه هنوز نتوانسته‌اند در مسائل ورود و در حل آن نقش داشته باشند و متاسفانه اکثر دانشجویان منفعل شدند و البته کرونا نیز مزید بر علت بوده است.

شطفی بیان کرد: دانشجویان باید در حل مسائل مختلف جامعه نقش پررنگ‌تری داشته باشند و با انجام تحقیق و پژوهش بتوانند نیازی از مملکت را حل کنند.

وی گفت: دانشگاهی که امروز صرفا تبدیل شده به اینکه دانشجو بیاید و چند واحد بگذراند و برود و این نه تنها به آینده دانشجو کمک نمی‌کند بلکه به آینده کشور هم کمکی نخواهد کرد.

دانشجویان در زمینه‌های علمی، فرهنگی و مطالبه‌گری دغدغه‌مند باشند و فعالیت کنند

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان اضافه کرد: عده‌ای از دانشجویان هستند که در این شرایط کروناویروس در قالب گروه‌های مختلف فعالیت و دغدغه داشتند و ضرورت دارد این قشر در زمینه‌های علمی، فرهنگی و مطالبه‌گری دغدغه‌مند باشند و فعالیت کنند و نقش پررنگی داشته و در راه رسیدن به تمدن اسلامی تلاش دارند اما باید تعداد دانشجویان افزایش یابد.

شطفی افزود: در جریان کرونا ویروس، در همان هفته اول با وجود ترس از کرونا، دانشجویان انقلابی جمع شدند و ضدعفونی‌ها را انجام و کارگاه‌های الکل‌سازی و ماسک برپا کردند و در فرهنگ سازی نیز ورود جدی داشتند تا فرهنگ عمومی جامعه را به سمتی سوق دهند که مردم در نحوه برخورد با این بیماری آگاهی لازم را کسب کنند.

وی با بیان اینکه دانشگاه باید محور اصلی حل مسائل لرستان باشد، گفت: نظام مسائل در دانشگاه تشکیل و ایده و برنامه برای رفع آنها داشته باشد.

نبض اصلی دانشگاه، دانشجوست که باید نقش محوری در حل مشکلات داشته باشد

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان بیان کرد: نبض اصلی دانشگاه، دانشجوست که باید نقش محوری در حل مشکلات داشته باشد و به این قشر میدان داده شود اما آنچه در استان شاهدیم این است که وقتی دانشجو راهکار ارائه می‌دهد برخی از مسئولین به دنبال این هستند که دانشجو را از انجام کار دلسرد کنند در حالیکه مسئول باید به دنبال دانشجو و دانشگاه بیایند و بخواهند که مشکلات در درون دانشگاه و از طریق علمی برطرف شود.

شطفی افزود: یکی از موضوعاتی که سبب منفعل شدن دانشجو شده این است که به او میدان داده نشده و از او خواسته نشده است.

وی گفت: وقتی دانشجویی که چندین ایده ارائه می‌دهد و کسی به او اهمیت نمی‌دهند انگیزه خود را از دست می‌دهد  و با وجود این همه انرژی و توان، برای حل مشکلات از این ظرفیت استفاده نمی‌شود.

دانشجو و دانشگاه باید نقش محوری در مسائل استان و کشور داشته باشند

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان تاکید کرد: دانشجو و دانشگاه باید نقش محوری در مسائل استان و کشور داشته باشند و امروز بسیج دانشجویی به مساله حق‌آبه ورود کرده و به عنوان یک مساله جدی استان پیگیر و مصمم است و پروژه‌ای در این راستا در دست اقدام دارد و تا حل آن پیش خواهد رفت.

شطفی با بیان اینکه دانشجویانی که در بسیج دانشجویی فعالیت دارند خود را برای هر شرایطی مهیا کردند و می‌دانند ممکن است مسئولین چه رفتاری با آنان داشته باشند، بیان کرد: مسئولین توجه ویژه‌ای به این ظرفیت عظیم داشته باشند.

وی با تاکید براینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، اشاره دارند که باید یک جهاد علمی صورت گیرد تا عقب‌ماندگی علمی کشور که از زمان پهلوی وجود داشته است را جبران کند و بالاتر از آنچه هستیم پیش رویم، تصریح کرد: در حال حاضر به لحاظ علمی در دنیا رتبه ۱۶ را داریم و نیاز است دانشجو در زمینه‌های مختلف فناوری و علمی ورود کند تابا ایجاد فناوری و تولید علم باعث عزت کشور شود.

در بیانیه گام دوم انقلاب، عزت و اقتدار یک کشور در گرو تولید و علم و دانش است

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب، عزت و اقتدار یک کشور در گرو تولید و علم و دانش است که وظیفه دانشجو محسوب می‌شود تا بتواند مسائل جامعه را برطرف کند و یا فراتر از آن به موضوعاتی دست یابند که هنوز در دنیا اتفاق نیفتاده است و برای کشور افتخارآفرینی کند.

شطفی عنوان کرد: دانشجویان ما با این پشتکار در زمینه‌های هسته‌ای رشد یافتند و حرفی برای گفتن دارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر دانشجویان باید قوی‌تر از گذشته در زمینه‌های علمی، فرهنگی، فناوری فعالیت داشته باشند تا نیازهای کشور را برطرف و سپس به تدریج به هدف اصلی که ایجاد تمدن اسلامی است برسند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان  در تولید علم دانشگاه و دانشجویان نقش اصلی را دارند، بیان کرد: در این راستا نیروی جوان و دانشجویی که توانایی و  انرژی دارد باید وارد میدان شود و از طریق تولید علم به ثروت برسد تا حتی با وجود تحریم‌ها به لحاظ اقتصادی کشور بی‌نیاز باشد و رشد کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha