• سه‌شنبه / ۱۶ آذر ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۳
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1400091612552
  • منبع : نمایندگی ایلام

دانشجویان امروز خود را فارغ‌التحصیل بیکار ندانند

ایسنا/ایلام در نشست روز دانشجو در دانشگاه پیام‌نور ایلام عنوان شد که دانشجویان از همین الان خود را فارغ‌التحصیل بیکار ندانند و خود را برای آینده‌ای بهتر آماده کنند.

دکتر  «عباس سهراب‌زاده» در مراسم روز دانشجو و تجلیل از دانشجویان فعال دانشگاه پیام‌نور استان ، در سالن اندیشه‌ی این دانشگاه، اظهار کرد: دانشجویانی که هوش بیشتری دارند جدیت و تلاش کنند تا امثال دکتر مطهری و دکتر قریب بیشتر داشته باشیم،  وقتی به محیط دانشگاه وارد شدیم با راهنمایی اساتید، دانش را بجوئیم و این امر نیازمند تغییر نگاه به کتاب و مدرس است که فقط مدرک نگیریم بلکه به دنبال علم باشیم.

وی گفت: اطلاعات از طریق اینترنت بالا می‌رود ولی دانش محسوب نمی‌شود مصداق این امر دکتر مصدق است که اگر خاطرات ایشان مطالعه شود می‌بینید که با چه تلاش و کوششی برای کسب علم اقدام کرده است. بنابراین باید دانشگاه فضا و محیط را برای کسب علم فراهم کرد و دانشجو نیز جوینده‌ی آن باشد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان ایلام در خصوص گام دوم انقلاب به دانشجویان گفت: گام اول با وقوع انقلاب، جنگ تحمیلی، مشکلات و مباحث اقتصادی و سیاسی و اجتماعی گذشت در گام دوم انقلاب و براساس توصیه‌های رهبری به دانشگاه به عنوان بخش مهمی از جامعه اشاره کرده و تاکید بر علم آموختن شده است.

سهراب‌زاده  تصریح کرد: دانشجویان به فراخور شرایط جامعه، در جبهه حضور یافتند، فریاد زدند، شهید شدند و ... اما دانشجو در گام دوم انقلاب حداقل جستجو باشد و بداند کجاست و چه باید بکند و دانشجوی امروز برای درک شرایط کشور باید  اهل مطالعه و جستجو باشد  چرا که درک شرایط کشور نیازمند بصیرت و فهم عمیق است بنابراین  دانشجویان عمیق به دنبال کسب دانش باشند و آن را جستجو کنند ضمن درک صحیح از شرایط کشور آنرا برای والدین و اقشار مختلف جامعه که در حال دریافت اطلاعات و اخبار نادرست از سوی شبکه‌های معاند هستند تشریح کنند.

سهراب‌زاده به برجام و وضعیت تیم مذاکره کننده اشاره کرد و گفت: دانشجویان باید به این شرایط آگاه باشند و روحیه امید را در بین مردم نشر دهند.

وی افزود: از سوی اساتید باید به پرسش‌ها و شبهات به وجود آمده پاسخ داده شود تا آگاهی نشر پیدا کند و دانشجویان نیز با پذیرش شرایط سخت به دنبال کسب علم باشند و سطح مطالعه و دانایی را افزایش دهند و با روحیه امیدوار به پیش بروند.

حجت الاسلام و المسلمین «سجاد نظری» مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ پیام نور استان نیز اظهار کرد: دانشجو قلب تپنده دانشگاه است و حضور استاد و کارمند با وجود دانشجو در محیط دانشگاه معنا پیدا می‌کند،و لازم است دانشجویان  به آینده امیدوار باشید و از همین الان خود را فارغ التحصیل بیکار ندانند چرا که اگر امید به آینده نبود هیچ مادری به نوزاد خود شیر نمی‌داد، هیچ کشاورزی بذر نمی‌کاشت و هیچ دانشجویی درس نمی‌خواند.

وی ادامه داد: ۲ سال است که به دلیل بیماری کرونا، زندگی‌ها بویژه حوزه فرهنگ تحت تاثیر قرار گرفته است. دانشگاه بدون وجود دانشجو معنا ندارد و این امر در دوران کرونا لمس شد. متاسفانه دانشجویان دو سال از محیطی که خاطره‌انگیزترین دوران شخص است و می‌تواند ارتباطات موثر و تجربیات زیادی را در اجتماع علمی کسب کند از دست داده‌اند اما در فرصت باقی مانده از محیط علم و دانش بهره بگیرند. بنابراین ترم‌های آخر عَلَم فرهنگ را به دست ورودی‌های جدید بدهند تا از شکافی که بواسطه‌ی کرونا در دانشگاه ایجاد شده از بین برود.

نظری تاکید کرد: به دنبال مدرک گرفتن نباشید بلکه علم را بیاموزید و تا پایان به دنبال کسب دانش باشید و بدانید وقتی احساس بی‌نیازی به علم داشته باشید سقوط از آنجا آغاز می‌شود و اگر  چنین دیدگاهی به علم داشته باشید یقینا شخصی موثر برای اجتماع و دوران خویش خواهید بود.

وی اضافه کرد: دوران دانشجویی فرصت مناسبی برای مطالعه است، مطالعه و کتاب خواندن را در خویش ایجاد کنید تا پس از فراغت از تحصیل نیز این سرمایه را با خود داشته باشید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha