• سه‌شنبه / ۱۶ آذر ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1400091612558
  • خبرنگار : 50039

نشست مسئولان ایران و آذربایجان در آستارا برای احداث سومین پل بین المللی

نشست مسئولان ایران و آذربایجان در آستارا برای احداث سومین پل بین المللی

ایسنا/گیلان کارگروه مشترک مسئولان و کارشناسان وزارت راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و وزارت حمل و نقل، ارتباطات و فناوری پیشرفته جمهوری آذربایجان، در مرز زمینی آستارا با هدف احداث سومین پل مشترک روی رودخانه آستاراچای در مرز بین المللی این شهرستان برگزار شد.

خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی در این نشست که در هتل بین المللی اسپیناس آستارا برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه تعامل و ارتباطات خوبی در زمینه های ریلی بین دو کشور برقرار است.

وی با بیان اینکه امیدواریم این ارتباط در حوزه های جاده‌ای هم گسترش یابد، ادامه داد: تقویت ظرفیت های جاده‌ای یک ضرورت برای منافع ملی جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه ما دو برنامه مهم اتصال مسیر ریلی شمال - جنوب کشور را از خلیج فارس تا مرز آستارا در دستور کار داریم، افزود: افزایش ظرفیت جاده‌ای با تکمیل آزادراه قزوین - رشت تا آستارا از دیگر برنامه‌های در دست اجرا است.

خادمی، در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه با توافقی را که در نشست امروز حاصل خواهد شد شاهد افزایش اعداد و ارقام مبادلات تجاری و اقتصادی دو کشور در آینده خواهیم بود، خاطرنشان کرد: در مذاکرات امروز باید تصمیمات مهم و نهایی در خصوص عملیات احداث سومین پل بین المللی ایران و آذربایجان در شهرستان آستارا تحت عنوان پل اتومبیل رو بروی رودخانه آستاراچای اتخاذ شود.

وی اضافه کرد: رفع موانع و مشکلات مرتبط با ترمینال بین المللی ریلی آستارا از دیگر موارد مورد مذاکره در این جلسه است.

به گزارش ایسنا، سومین پل بین المللی آستارا در حدفاصل ۵۰ متری ضلع شمالی پل ریلی احداث می شود.
این پل چهارخطه ۹۷.۵ متر طول و ۳۰.۶۰ متر عرض دارد که ظرف مدت ۱۵ ماه با مشارکت وزارت راه و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران و آژانس ایالتی راه اتومبیل رو و وزارت حمل و نقل، ارتباطات و فناوری های پیشرفته جمهوری آذربایجان احداث خواهد شد.
با تکمیل این پروژه تردد کامیون ها از مرز آستارا به یکهزار دستگاه در روز که ۵۰۰ ورودی و ۵۰۰ خروجی افزایش می یابد.

نشست مسئولان ایران و آذربایجان در آستارا برای احداث سومین پل بین المللی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha