• سه‌شنبه / ۱۶ آذر ۱۴۰۰ / ۱۵:۴۲
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1400091612580
  • خبرنگار : 71656

گزارش ایسنا از یک نمایشگاه دانشجویی

فضا را برای دانشجویان هنر باز کنید!

فضا را برای دانشجویان هنر باز کنید!
تصویری از نمایشگاه «همین دست افشانی حروف»

«همین دست افشانی حروف» نام نمایشگاه گروهی‌ای است که به میزبانی دانشگاه سوره امروز (سه‌شنبه، ۱۶ آذر) در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و با هدف حمایت از دانشجویان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار بخش تجسمی ایسنا، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی امروز میزبان جمعیت انبوهی از دانشجویانی بود که برای افتتاحیه نمایشگاه نقاشی‌خط حاضر شده بودند.
«همین دست افشانی حروف» که با حمایت ۶۵ دانشجو و ۱۰۸ اثر منتخب درحال برگزاری است، آثار منتخبی را که در شیوه‌های مختلف و با موضوعات آزادی ایجاد شده‌اند، به نمایش گذاشته است.

روح الله دلخانی، مسئول این نمایشگاه در گفت‌وگویی با ایسنا درباره هدف از برگزاری آن توضیح داد: «من همیشه دوست داشتم هم دانشجویانم و هم هنرجویانم برای اینکه تشویق شوند برایشان نمایشگاه برگزار کنم. به همت خود دانشجویان و حامیان.»

این استاد دانشگاه درباره دلایل برگزاری نمایشگاه «همین دست افشانی حروف» ادامه داد: «باید بگویم استعداد فوق العاده‌ای در دانشجویان الان متبلور است که واقعا حیف است این اتفاق رخ ندهد. ما می‌بینیم خیلی از استعدادهایی که شکفته هستند اما دیده نمی‌شوند و تمام تلاش ما این است که از این طریق این استعدادها دیده شوند.»

وی ضمن اشاره به این نکته که بیشتر آثار در حوزه نقاشی‌خط، طراحی خط و خط‌نگاره هستند، درباره دلایل اقبال کمی که نسبت به این هنر وجود دارد این چنین اظهار کرد: «اگر خیلی صریح بخواهم بگویم، دلیلش این است که فضا را برای این دانشجویان و هنرآموزان باز نمی‌کنیم. اگر میدان برای دانشجویان باز باشد به بهترین شکل ممکن دیده می‌شوند و به بهترین وجه ممکن شکوفا می‌شوند و در بهترین حالت کارهایشان را ارائه می‌دهند.»

دلخانی در آخر اضافه کرد: «ما همچنین لیستی را با قیمت مناسب آماده کرده‌ایم که آثار دانشجویان به فروش برسد و حمایتی از دانشجویان به عمل بیاید.» 

فضا را برای دانشجویان هنر باز کنید!
تصویری از آثار دانشجویان در نمایشگاه «همین دست افشانی حروف»


در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه «همین دست افشانی حروف» تعدادی از دانشجویان در گفت‌وگوهایی با خبرنگار ایسنا، درباره رشته تحصیلی و مشکلات پیش‌رویشان گفتند.

یکی از این دانشجویان که مشغول تحصیل در رشته گرافیک است، می‌گوید: «در کار گرافیک دست زیاد است و باید کارتان خیلی خوب باشد که شغل مناسبی پیدا کنید. تعداد گرافیست زیاد است هم کسانی هستند که این رشته را در دانشگاه دنبال کرده‌اند و هم کسانی که صرفا به کلاس رفته‌اند؛ بنابراین باید خیلی حرفه‌ای باشید تا بتوانید کار خوبی پیدا کنید.»

این دانشجو ضمن اشاره به این نکته که در حال حاضر مهم‌ترین مشکل پیش ‌رویش پیدا کردن کار است، ادامه داد: «برخی جاها خیلی حقوق کمی برای این کار در نظر گرفته‌اند و از طرفی تعداد کسانی که گرافیست هستند زیاد شده و بنابراین پیدا کردن کار تا حدی مشکل شده است.»


یک استاد دانشگاه که به همراه گروهی از دانشجویان رشته هنرهای اسلامی با گرایش فلز و تخصص جواهرسازی در این نمایشگاه حضور داشتند، بخشی از کلاس درس خود را به بازدید از این نمایشگاه اختصاص داده بود. او ضمن اشاره به این نکته که قیمت مواد اولیه به صورت قابل توجهی افزایش داشته است، این چنین اظهار کرد: «مهمترین مشکل، نبود وسایل، ابزار مناسب، امکانات اولیه است و این خودش باعث می‌شود بچه‌ها با توجه به مهارتی که دارند، نتوانند فضای مناسبی برای کار کردنشان ایجاد کنند. چراکه هزینه‌ها باتوجه به قیمت مواد اولیه و ابزارها خیلی بالاست و بچه‌های خیلی برایشان سخت است که کارگاه بزنند و کار کنند. اگر قیمت‌ها کمی پایین‌تر باشد، قطعا دانشجویان توانایی اینکه کارگاه بزنند و کار کنند را دارند.»

فضا را برای دانشجویان هنر باز کنید!
ورکشاپ گروهی در نمایشگاه «همین دست افشانی حروف»


به گزارش ایسنا، نمایشگاه «همین دست افشانی حروف» به میزبانی دانشگاه سوره و با همکاری مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در حال برگزاری است و علاقه‌مندان می‌توانند از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۹ الی ۱۸ برای بازدید مراجعه کنند.

فضا را برای دانشجویان هنر باز کنید!
تصویری از بازدیدکنندگان در ازدحام افتتاحیه

فضا را برای دانشجویان هنر باز کنید!

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha