• سه‌شنبه / ۱۶ آذر ۱۴۰۰ / ۱۵:۴۷
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1400091612581
  • خبرنگار : 71451

ضرورت استفاده از هنرمندان در فرهنگ ایثار و شهادت

ضرورت استفاده از هنرمندان در فرهنگ ایثار و شهادت

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام گفت:امروز به عزت هنرمندان افتخار می‌کنیم و باید از هنرمندان حمایت کنیم و صمیمانه از تلاش هنرمندان قدردانی می شود، ما افتخار می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، محمدحسین فولادی که در آیین تجلیل برگزیدگان چهار جشنواره هنری و ادبی و اکران فیلم کوتاه «بشقاب پرنده» سخن می‌گفت، بیان کرد: اینکه امروز  بعد از ۳۶ سال از دفاع مقدس، شهر به شهر و روستا به روستا یاد و خاطره  شهدای عزیز را  گرامی می‌داریم، نشان از ماندگاری  هنر شهدای والای انقلاب اسلامی ایران است. امروز نیاز به تفکر و خلق حماسه‌های بزرگتر و والاتری داریم، همانطور که هنرمندان ما در دفاع مقدس، مظلومیت رزمندگان و حماسه‌های مردان و زنان این سرزمین،ایستادگی را در برابر دشمنان در قاب دوربین و هنر نشان دادند، به لطف خداوند متعال سرنوشت جنگ را تغییر دادند، امروز نیز لازم است که بیش از گذشته هنر فاخر دینی و اسلامی مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام گفت: هنر می‌تواند به عنوان بخشی از فرهنگ، دو مسیر را پیش روی خود داشته باشد، که یک مسیر، خدا محوری  و خدا باوری است که زیبایی های معنوی ایجاد می کند، وحدت و انسجام ایجاد می‌کند و نگاه های را به سمت تعالی سوق می‌دهد و انسان را به خداوند متعال وصل می‌کند و از سمت دیگر می تواند محور ضلالت و گمراهی باشد.

وی ادامه داد: نظام سلطه امروز هنرمندانی را با ابزارها و تکنولوژی های نوین به کار می‌گیرند تا بتواند در مسیر انقلاب اسلامی انحراف ایجاد کنند، بین نسل جوان و شهدای ما گسست ایجاد کنند، در عصر حضرت موسی از هنر برای انحراف و گمراهی استفاده می کردند، در همین عصر از هنر استفاده می کنند غافل از اینکه عصای موسی هنر خداوند متعال باطل کننده سحر و جادوی آنهاست و هنرمندان ما  با خلق حماسه های هنری خود، پررنگ کردن نقاط قوت ارزشمند دینی و فرهنگی در دفاع مقدس می توانند باطل کننده سحر و جادوی  آنان باشند.

فولادی گفت: امروز به عزت هنرمندان افتخار می‌کنیم و باید از هنرمندان حمایت کنیم و صمیمانه از تلاش هنرمندان قدردانی می شود، ما افتخار می‌کنیم و مصمم هستیم که در این مسیر. با حمایت از هنرمندان استان زمینه تعالی و تقویت هنر را در رشته‌های مختلف را فراهم کنیم و توجه ویژه‌ای با تاکیدات مقام معظم رهبری به هنر دفاع مقدس استفاده شود و از ظرفیت های هنرمندان در حوزه‌های مختلف استفاده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha