• سه‌شنبه / ۱۶ آذر ۱۴۰۰ / ۱۶:۳۸
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 1400091612631
  • خبرنگار : 71650

علت بیشترین شکایات از سازمان تامین اجتماعی در دیوان عدالت اداری

علت بیشترین شکایات از سازمان تامین اجتماعی در دیوان عدالت اداری

مدیرکل حقوقی سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه بخش مهمی از شکایاتهای علیه سازمان تامین اجتماعی مربوط به وسعت ماموریت و تنوع خدمات این سازمان می شود، گفت: محاسبه سوابق بیمه افراد شاغل، افزایش مرخصی زایمان، بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور، اعتراض به افزایش حق بیمه از سوی کارفرمایان، از موضوعات پر شکایت علیه تامین اجتماعی در دیوان عدالت اداری است.

 به گزارش ایسنا، عمران نعیمی اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی بیش از ۴۵ میلیون نفر و بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش خود قرار می‌دهد و از مجموع افراد تحت پوشش در صندوق‌های بازنشستگی در کشور بیش از ۷۶ درصد تحت پوشش تامین اجتماعی اند.

وی همچنین این را هم گفت که بیش از ۸۲ درصد بیمه شدگان اصلی و شاغلین کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند.

نعیمی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی بیش از ۱۸ نوع خدمت را به بیمه شدگان خود  ارائه می‌کند، افزود: از طرفی مجموع ارزش ریالی و مالی خدمات این سازمان در هر ماه بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان است و بخشی از این مطلب به این حجم عظیم خدماتی که این سازمان عرضه می‌کند باز می‌گردد.

مدیرکل حقوقی سازمان تامین اجتماعی در گفت وگو با شبکه خبر همچنین درباره موضوعات پر شکایت شناسایی شده علیه سازمان تامین اجتماعی در دیوان عدالت اداری، توضیح داد: یکی از این موضوعات بحث احتساب سوابق بیمه‌ای افراد شاغل چه در دستگاه‌های اجرایی و چه در بخش های خصوصی است، در واقع افرادی که برایشان لیست حق بیمه رد نشده پیگیر سوابق بیمه‌ای خود هستند.

وی افزایش مرخصی زایمان از شش ماه به ۹ ماه و دریافت مقرری مربوط به آن را یکی از موضوعات پر شکایت علیه سازمان تامین اجتماعی در دیوان عدالت اداری دانست و درباره سایر موضوعات پرشکایت علیه این سازمان تصریح کرد: بازنشستگی به خصوص در مشاغل سخت و زیان آور، متناسب سازی، اصلاح عناونی شغلی در این حوزه و اعتراض به حق بیمه از سوی کارفرمایان از حیث جرائم محاسبه شده و نحوه محاسبه و حسابرسی از دفاتر و... از جمله موضوعات پر شکایت علیه سازمان تامین اجتماعی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha