• سه‌شنبه / ۱۶ آذر ۱۴۰۰ / ۲۰:۰۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400091612751

رئیس سازمان صمت فارس:

رونق فضای نمایشگاهی صادرات را بهبود می‌بخشد

رونق فضای نمایشگاهی صادرات را بهبود می‌بخشد

ایسنا/فارس به گفته رئیس سازمان صمت فارس، رونق فضای نمایشگاهی منجر به بهبود وضعیت صادراتی خواهد شد.

حمیدرضا ایزدی سه‌شنبه ۱۶ آذر در نشست اقتصادی کارگروه توسعه صادرات که به ریاست معاون اقتصادی استانداری فارس برگزار شد، گفت: در نمایشگاه بین‌المللی شیراز با ظرفیت‌ها و برنامه‌های متعددی که در طول سال برگزار می‌شود لازم است تا شرکت نمایشگاه‌ها، برنامه‌های راهبردی خود را برای معرفی ظرفیت‌های محصولات تولیدی کشور و استان فارس را ارائه کند.

او با بیان اینکه باید شرایط لازم در زمینه استفاده از تکنولوژی و دانش شرکت‌های خارجی در راستای رونق صادرات فراهم شود، افزود: با توجه به اینکه نمایشگاه‌ها در بهبود و رونق اقتصادی برای صادرکنندگان به عنوان یک پیشران محسوب می‌شود، موضوع بازاریابی و بازارسازی محصولات و کالاهای تولیدی اهمیت پیدا می‌کند. 

رئیس سازمان صمت فارس در رابطه با اهمیت موارد بررسی شده در کارگروه توسعه صادرات، خاطرنشان کرد: بررسی تقویم نمایشگاهی، برگزاری روز ملی صادرات، پایانه صادراتی فرش دستباف، مشکلات مربوط به بازگشت ارز و درخواست معافیت ارزی در زمینه محصولات کشاورزی و بهره‌گیری از فرصت‌های تجاری جام جهانی فوتبال در کشور قطر از اهم موارد بررسی شده کارگروه توسعه صادرات است که مصوباتی را در چارچوب قانون و کمک به رونق اقتصادی در بر داشته است.

ایزدی اضافه کرد: برنامه‌ریزی برای استفاده از فرصت‌های ایجاد شده جام‌جهانی فوتبال در سال ۲۰۲۲ می‌تواند در راستای استفاده از ظرفیت‌های استان فارس در زمینه گردشگری، تامین غذا، فروش محصولات و ارائه خدمات دیگر  نیز تاثیر بسزایی در پیشبرد اهداف توسعه‌ای و اقتصادی ما داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha