• سه‌شنبه / ۱۶ آذر ۱۴۰۰ / ۲۳:۰۶
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1400091612826
  • خبرنگار : 71567

دکتر عاملی در پیامی به مناسبت روز دانشجو:

دانشجو باید در قبال سرنوشت جامعه به نقادی و اصلاح بپردازد

دانشجو باید در قبال سرنوشت جامعه به نقادی و اصلاح بپردازد

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پیامی به مناسبت ۱۶ آذر و روز دانشجو تاکید کرد: دانشجو باید در قبال سرنوشت جامعه با کوله باری از تعهد و دانش، به نقادی و اصلاح بپردازد.

به گزارش ایسنا، متن پیام سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به شرح ذیل است:

" ۱۶ آذر روز مقاومت در برابر استکبار و نمایانگر روح استکبارستیزی، استقلال طلبی و عدالت خواهی دانشجویان در پرتو انقلاب اسلامی و روز به اهتزار درآمدن لوای دشمن شناسی قشر بیدار و نخبه جامعه است. روز دانشجو، روز تأکید بر نقش بی‌مانند مجاهدت در راه کسب علم و دانش، در کنار تقویت ایمان دینی و بصیرت سیاسی، در راه پیشرفت مادی و معنوی کشور است و آرمان‌خواهی و تکرار و پافشاری بر آن موجب گفتمان‌سازی و اثرگذاری بر مراکز تصمیم‌گیری مدیریت کشور خواهد شد.

رسالت اصلی دانشگاه اسلامی، تربیت انسان است و هدف اساسی دانشجو، رسیدن به کمالات والای انسانی است. در فرع این تربیت انسانی، دانشجوی مسلمان دو وظیفه مهم دیگر بر عهده دارد: نخست این که کوشش کند تا به بالندگی علمی، آموزشی و پژوهشی برسد و جامعه دانشگاهی را سیراب کند و رسالت دیگر او هنگامی است که وارد جامعه شده و با رویدادها و مناسبات اجتماعی و سیاسی مواجه می‌شود، دانشجو باید در قبال سرنوشت جامعه با کوله باری از تعهد و دانش، به نقادی و اصلاح بپردازد. گزاردن این دو وظیفه، تامین آینده‌ای آباد برای خود و جامعه است.

دانشجو پرسشگر است، جریان ساز است، گفتمان ساز است، تحول خواه  است و باید در این مسیر قضاوت‌های درست انجام دهد. دانشجو به عنوان نیروی فهیم، بانشاط و باانگیزه برخاسته از جامعه باید تلاش­‌های نوآورانه‌­ای برای حل مشکلات کشور انجام ­دهد. نوآوری مفهومی است که با علم و دانش گره خورده و برخواسته از خلاقیت‌های دانشی است. نوآوری مردمی یا نوآوری برخاسته از جامعه هدف را حل مسائل مردم قرار می‌دهد که از جنس فعالیت‌های جهادی، کمک‌های مردمی و داوطلبانه محسوب می‌شود.

در موقعیت کم‌نظیر موجود در کشور برای تحول در نحوه مدیریت کشور و به طور خاص بازسازی ساختار فرهنگی کشور با رویکرد انقلابی، که مطالبه رهبر حکیم انقلاب اسلامی از آحاد مسئولین است، دانشجویان می‌توانند با نوآوری برخاسته از جامعه، مشارکت فعال داشته و در ترسیم تمدن نوین اسلامی و تمهید زیرساخت‌های تحقق آن مبتنی بر واقعیت‌های روز دنیا اقدام کنند.

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان قرارگاه فرهنگی ایران اسلامی ضمن بزرگداشت روز دانشجو و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو، از تمامی دستگاه‌ها و نهادها انتظار دارد با اجرای اسناد راهبردی کشور در حوزه دانشجویی و علم و فناوری، از جمله «سند دانشگاه اسلامی» و «نقشه جامع علمی کشور»  در هم افزایی، تسهیل‌گری و حمایت از دانشجویان برای تحول علمی و اخلاقی در جامعه نقش آفرینی کنند.

به طور حتم نقش دانشجویان عزیز در ارائه طریق نوآورانه برای تحول در شورای عالی انقلاب فرهنگی و تحول اساسی در فرهنگ و دانش کشور تعیین کننده و راهگشاست.

از خدای سبحان موفقیت همه جانبه جامعه علمی و دانشجویی کشور را تقاضامندم".
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha