• چهارشنبه / ۱۷ آذر ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400091713150
  • خبرنگار : 50356

مدیر جهاد کشاورزی مشهد:

مشهد رتبه نخست پرورش ماهی زینتی در خراسان رضوی را داراست

مشهد رتبه نخست پرورش ماهی زینتی در خراسان رضوی را داراست

ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: مشهد رتبه نخست تولید ماهیان زینتی در خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.

سعید خوش قامت اظهار کرد: پرورش ماهیان زینتی کسب‌وکاری پرسود و رنگارنگ است که می‌توان آن را در  فضای کوچک راه‌اندازی کرد و گونه‌های مختلف گیاه‌خوار و گوشت‌خوار را پرورش داد.

وی افزود: سالانه در خراسان رضوی بیش از ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه ماهی زینتی پرورش داده می‌شود. در مشهد ۴۷ واحد مرکز پرورش ماهیان زینتی وجود دارد که ۶۰ درصد تولید ماهی زینتی استان معادل ۶ میلیون و ۲۶۸ هزار قطعه را به خود اختصاص داده که از این تعداد ۲ میلیون و ۲۲ هزار قطعه زنده‌زا و چهار میلیون و ۲۴۶ هزار قطعه تخم‌گذار هستند. سال گذشته سهم مشهد از صادرات ماهیان زینتی ۷۰۰ هزار قطعه به کشورهای افغانستان عراق، ترکمنستان و ترکیه بوده است. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد بیان کرد: ۸۴ واحد مرکز پرورش ماهیان زینتی در خراسان رضوی فعالیت می‌کند. پرورش ماهیان زینتی این روزها طرفداران فراوانی یافته زیرا با توجه به گسترش آپارتمان‌نشینی نگهداری این موجودات جذاب بسیار ساده‌تر از سایر حیوانات خانگی خواهد بود. علاوه بر این وجود آکواریوم در خانه می‌تواند باعث کاهش تنش‌ها و مشکلات روحی افراد شود.

خوش قامت تصریح کرد: پرورش ماهیان زینتی تجارتی پرسود و ارزآور بوده و شهرستان مشهد با کسب رتبه اول به قطب تولید ماهیان زینتی استان خراسان رضوی تبدیل شده است.

به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد وی عنوان کرد: کسب دانش در زمینه پرورش ماهی زینتی به آسانی امکان پذیر بوده و با کمی دقت و توجه به اصول اساسی این کار، می‌توان اقدام به تولید این ماهیان جذاب و زیبا نمود. یکی از بهترین راهکارهای مقابله با افسردگی و بیماری‌های اعصاب تهیه آکواریوم برای محل زندگی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha