• چهارشنبه / ۱۷ آذر ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400091713194
  • خبرنگار : 50181

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب:

امیدواریم زمستان امسال را بدون خاموشی بگذرانیم

امیدواریم زمستان امسال را بدون خاموشی بگذرانیم

ایسنا/کرمانشاه مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب ذخیره سوخت کنونی نیروگاه‌های برق استان را نسبت به مدت مشابه سال قبل بسیار مناسب ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم با این روند زمستان امسال کمبود سوخت نیروگاه‌ها و خاموشی نداشته باشیم.

علی اسدی در جلسه ستاد بحران استان کرمانشاه که امروز (17 آذر) با موضوع تامین پایدار برق و گاز در فصل زمستان برگزار شد، ابتدا اشاره‌ای به وضعیت نیروگاه‌های استان کرمانشاه داشت و گفت: هم اکنون چهار نیروگاه بیستون با ظرفیت 640 مگاوات، زاگرس با ظرفیت 648 مگاوات، اسلام آباد با ظرفیت 100 مگاوات و دالاهو با ظرفیت 600 مگاوات در استان فعال است.

وی مجموع برقی که هم اکنون توسط نیروگاه‌های استان تولید می‌شود را 1580 مگاوات و مصرف استان را هم 700 مگاوات اعلام کرد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر کرمانشاه در مسیر کریدور صادراتی برق کشور قرار دارد و نزدیک به 70 درصد صادرات برق ایران از این مسیر است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب با بیان اینکه سال گذشته در چنین ایامی گاز نیروگاه‌های استان محدود شده بود، یادآور شد: اکنون با همکاری شرکت گاز هنوز سهمیه گاز به دو نیروگاه اسلام آباد و دالاهو داده می‌شود.

اسدی با بیان اینکه از نظر ذخیره سوخت جایگزین نیز اکنون نیروگاه‌ها در بهترین حالت قرار دارند، اضافه کرد: در شرایطی که در کشور 60 درصد مخازن سوخت نیروگاه‌ها تکمیل است، اما این میزان در کرمانشاه حدود 95 درصد است.

وی با بیان اینکه هم اکنون روزانه نزدیک به یک تا 1.5 میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه‌های کرمانشاه حمل می‌شود، خاطرنشان کرد: تقاضا داریم این تامین سوخت همچنان ادامه داشته باشد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب از این موضوع ابراز نگرانی کرد که با شروع روزهای سرد و بارش برف و باران امکان حمل سوخت از طریق کامیون‌ها محدود شود و خاطرنشان کرد: البته نیروگاه‌های استان برای مصرف چندین روز ذخیره سوخت دارند.

اسدی ابراز امیدواری کرد با این وضعیت مشکلی برای تامین سوخت نیروگاه‌ها رخ ندهد و فصل زمستان پیش رو را بدون چالش خاموشی پیشت سر بگذاریم و افزود: البته سناریوهایی برای محدود شدن مصرف برق 30 درصدی صنایع در شرایط اضطرار و مدیریت بار تعریف شده است.

وی تاکید کرد: اگر بنا به اعمال محدودیت باشد، متوجه صنایع خواهد بود و تلاش می‌کنیم برق بخش خانگی پایدار باشد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه فعلا محدودیت برق برای صنایع اعمال نشده، گفت: این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته نزدیک به 38 درصد محدودیت برق برای صنایع داشتیم.

اسدی تنها نگرانی اصلی را برای تابستان سال 1401 دانست و اضافه کرد: تقاضا داریم از همین حالا صنایع به فکر برقراری ژنراتورها باشند.

موضوع دیگری که وی به آن اشاره داشت وضعیت مصرف مازوت در نیروگاه‌ها بود و گفت: تنها 10 نیروگاه کشور در شهرهای تبریز، اهواز، تهران، اراک، کرمانشاه و ... از مازوت استفاده می‌کنند که دستورالعمل‌های خاص خود را دارد.

وی معتقد است، تکنولوژی که در نیروگاه‌های برق کرمانشاه وجود دارد باعث شده میزان آلودگی حاصل از مازوت به حداقل برسد.

69 روز محدودیت برق از ابتدای امسال

محمد مرادی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه استان کرمانشاه تابستان امسال را مانند سایر نقاط کشور با محدودیت بار مصرفی پشت سر گذراند، اظهار کرد: امسال از اردیبهشت تا شهریور ماه 69 روز اعمال محدودیت داشتیم.

وی میزان محدودیت اعمال شده را نیز بیش از 36 هزار کیلووات ساعت اعلام کرد که معادل دو درصد از انرژی برق مصرفی استان بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با اشاره به اقداماتی که امسال برای مدیریت مصرف برق در استان انجام شد، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین این موارد شناسایی مشترکین پرمصرف بود که تعداد آنها به نزدیک به 334 هزار مشترک می‌رسد.

مرادی همچنین از برخورد جدی با رمز ارزها نیز یاد کرد و گفت: 2222 دستگاه استخراج رمز ارز در استان کشف شده است.

وی از آمادگی برای تامین برق پایدار مشترکین خانگی در فصل سرمای پیش رو هم یاد کرد و گفت: کاهش روشنایی معابر یکی از مهمترین این برنامه‌ها است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha