• چهارشنبه / ۱۷ آذر ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400091713406
  • خبرنگار : 50184

استاندار کرمانشاه:

درخواست 4 میلیارد تومان اعتبار برای تملک خانه آیت الله نجومی را داده‌ایم

درخواست 4 میلیارد تومان اعتبار برای تملک خانه آیت الله نجومی را داده‌ایم

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه گفت: طی نامه‌ای به معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی درخواست چهار میلیارد تومان اعتبار برای تملک خانه مرحوم آیت الله نجومی را داده ایم تا این مکان را تبدیل به موزه و کتابخانه کنیم.  

هوشنگ بازوند، امروز(17 آذر) در نشست پیگیری ثبت ملی خانه آیت الله نجومی، از مرحوم آیت الله سید مرتضی نجومی و آثار ایشان به عنوان یک سرمایه مهم برای استان نام برد و اظهارکرد: از میراث فرهنگی استان می خواهیم در کمترین زمان ممکن کار ثبت ملی خانه مرحوم آیت الله نجومی را انجام دهد.

وی اضافه کرد: همچنین برای تبدیل خانه ایشان به موزه، کار تملک و مرمت آن نیز باید در دستور کار قرار گیرد که در بحث تملک طی نامه ای به معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی درخواست حدود چهار میلیارد تومان اعتبار داشته ایم.

استاندار کرمانشاه افزود: از آنجایی که برنامه تملک منزل ایشان در دستور کار قرار گرفته، باید مقدمات ساخت مسکن برای خانواده ایشان توسط دستگاه های ذیربط همچون شهرداری انجام گیرد.

وی در ادامه گفت: پس از اینکه خبر انتقال کتابخانه آیت الله نجومی به شهری دیگر منتشر شد، یکی از نمایندگان مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی قول تامین حدود 700 میلیون تومان از طریق یکی از خیرین را دادند که امیدواریم کار ساخت یک واحد مسکونی برای خانواده ایشان از محل این اعتبار آغاز شود، مابقی اعتبار مورد نیاز هم از محلی غیردولتی باید تامین شود.

بازوند خاطرنشان کرد: تا زمان ساخت مسکن جدید برای خانواده آیت الله نجومی، باید محلی برای زندگی آنها در نظر گرفته شود تا کار تملک، مرمت و تبدیل آن به موزه انجام گیرد.

وی در ادامه از شهرداری کرمانشاه خواست تا سریعا  پروانه ساخت مسکن در زمینی که وراث مرحوم آیت الله نجومی از قبل در مجاورت منزلشان خریده اند را بدون اخذ هزینه صادر کند.  

استاندار کرمانشاه یادآورشد: به منظور مرمت منزل این عالم وارسته میراث فرهنگی استان هم باید سریعا اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهد.

کیومرث اعظمی معاون میراث فرهنگی استان نیز از شروع تهیه پرونده ثبت ملی خانه مرحوم آیت الله نجومی خبرداد و گفت: حداکثر تا حدود یک ماه دیگر خانه ایشان به ثبت ملی خواهد رسید.

وی ادامه داد: در جوار منزل کنونی آیت الله نجومی قطعه زمینی است که وراث ایشان چندسال پیش خریده اند و اکنون تقاضا دارند که در محل این زمین برای آنها مسکن جدیدی احداث شود تا ما بتوانیم خانه سنتی آنها را تملک کنیم.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha