• چهارشنبه / ۱۷ آذر ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400091713453
  • خبرنگار : 71415

در دیدار با دبیرکل ناتو؛

وزیر خارجه پاکستان بر سیاست صلح کشورش با همسایگان تاکید کرد

وزیر خارجه پاکستان بر سیاست صلح کشورش با همسایگان تاکید کرد

وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار با دبیرکل ناتو اظهار کرد، کشورش سیاست صلح را با همه همسایگان خود در راستای حمایت از صلح و ثبات در جنوب آسیا دنبال می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه دنیانیوز، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان بیان کرد که اسلام آباد خواهان حل و فصل همه مسائل باقی مانده از جمله مناقشه جامو و کشمیر از طریق گفت‌وگو است.

وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار با ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در محل مقر این ائتلاف در شهر بروکسل این اظهارات را بیان کرد.

در این دیدار، دو طرف در مورد همکاری‌های دوجانبه، وضعیت نوظهور در افغانستان و همچنین سایر موضوعات مورد توجه دو طرف از جمله وضعیت منطقه گفت‌وگو کردند.

وزیر امور خارجه پاکستان با اشاره به دیدار ژوئن ۲۰۱۹ خود با این دبیرکل ناتو گفت، ارتباطات سطح بالای سیاسی و نظامی در سطح عالی نقش مهمی در تقویت همکاری‌های دوجانبه در مسائل مورد توجه دو طرف داشته است.

قریشی با تاکید بر تعهد قدرتمند پاکستان به صلح و ثبات در افغانستان، نسبت به بحران انسانی سریعا در حال ظهور در این کشور همسایه ابراز نگرانی کرد.

وی گفت، نیاز است جامعه بین‌المللی به جهت ارائه کمک‌های بشردوستانه و اقتصادی به مردم افغانستان تلاشی جدی به خرج دهد.

این وزیر امور خارجه پاکستان خاطر نشان کرد: همکاری جامعه بین‌المللی با طالبان به جهت بررسی امکان مهاجرت مردم از افغانستان و جلوگیری از تبدیل شدن دوباره این کشور به پناهگاه امنی برای تروریست‌ها و کانونی برای مواد مخدر ضروری است.

وی افزود که پاکستان در ۱۹ دسامبر میزبان نشست فوق‌العاده شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی است تا توجه جامعه جهانی را به بحران انسانی در حال ظهور در افغانستان جلب کند.

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو هم از حمایت پاکستان از ناتو در طول دو دهه حضور آن در افغانستان قدردانی کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha