• چهارشنبه / ۱۷ آذر ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400091713461
  • منبع : نمایندگی سمنان

مدیرکل دفتر حقوقی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کشور تاکید کرد:

افزایش کشفیات موادمخدر در کشور/ ضرورت تکمیل چرخه درمان اعتیاد در ایران

افزایش کشفیات موادمخدر در کشور/ ضرورت تکمیل چرخه درمان اعتیاد در ایران

ایسنا/سمنان مدیرکل دفتر حقوقی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کشور از افزایش کشفیات موادمخدر در سطح کشور طی هشت ماهه امسال خبر داد.

محمد ترحمی،در آیین معارفه دبیر جدید شورای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان با بیان اینکه اعتیاد، معلول یک مجموعه عوامل است که افراد را به سمت اعتیاد سوق می‌دهد اظهار کرد: استعمار جهانی ، شبکه‌های فرا ملی مواد مخدر و گسترش بازار به منظور به دام انداختن جوانان، از جمله عوامل بحث اعتیاد است.

مدیرکل دفتر حقوقی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کشور از افزایش کشیفات موادمخدر در کشور خبر داد و تصریح کرد: کشفیات نیروی انتظامی در حوزه مواد مخدر در ۸ ماهه سال جاری، نسبت به ۸ ماه سال گذشته، سه درصد افزایش داشته که نشان از تلاش مضاعف دارد.

وی بر لزوم اصلاح برخی قوانین در حوزه مبارزه با اعتیاد تاکید و خاطرنشان کرد: جمع آوری، اهتمام و مسئولیت پذیری در بحث مراکز ماده ۱۶، "نگهداری و بهبودی معتادان متجاهر، به خوبی صورت می گیرد اما چرخه فرآیند با نواقصی روبروست که باید اصلاح شود.

ترحمی با بیان اینکه سمنان پتانسیل اجرایی شدن شهر نمونه کشوری در بحث مراکز ماده ۱۶ را دارا است بر لزوم تکمیل چرخه کامل درمان تاکید کرد و ادامه داد: مراقبت های بعد از خروج معتادان بهبود یافته، از ‌جمله موارد چرخه فرآیند است که باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد تا این افراد پس از نگهداری رها نشوند و چرخه درمان کامل صورت گیرد.

مدیرکل دفتر حقوقی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کشور با تقدیر از تلاش مسوولان استان در حوزه موادمخدر اضافه کرد:

استان سمنان در اهتمام مسئولین آن زبانزد است و می‌شود با این اهتمام، مساله معتادان متجاهر و اعتیاد را برطرف کرد.

وی تصریح کرد: پیگیری خواهیم کرد تا تقویت خوبی در بحث مقابله با اعتیاد و مراکز ماده ۱۶، صورت گیرد.

به گزارش ایسنا در این آیین ضمن تجلیل از خدمات نریمان، دبیر پیشین شورای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، معینیان به عنوان دبیر جدید شورای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان معارفه شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha