• چهارشنبه / ۱۷ آذر ۱۴۰۰ / ۱۶:۴۹
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 1400091713604
  • منبع : اداره کل منابع طبیعی استان تهران

آزادسازی بیش از ۷۸ هزار متر از اراضی ملی در شهرستان پاکدشت

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاکدشت از رفع تصرف در اراضی ملی این شهرستان به میزان ۷۸ هزار و پانصد متر خبر داد.

به گزارش ایسنا علی اصغر سپه وند  اظهار کرد: در اجرای احکام قطعیت یافته قضایی از دادگاه‌های عمومی جوادآباد و تبصره یک ماده ۵۵ میزان  ۷۸ هزار و ۵۰۰ متر از اراضی ملی پلاک‌های۱۸۶اصلی موسوم به کریمخانی و۸۰ اصلی موسوم به کویراباد به ارزش تقریبی بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال از دست اشخاص فرصت طلب و سودجو توسط یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ورامین با همکاری و همراهی دستگاه قضا و نیروی انتظامی بخش جوادآباد رفع تصرف و به بیت المال عودت شد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های ورامین و قرچک افزود: با توجه به اینکه اراضی ملی و دولتی جزو انفال و متعلق به بیت المال مردم است، اداره منابع طبیعی شهرستان ورامین با برگزاری گشت‌های مستمر نظارت کامل بر حفظ و حراست اراضی ملی را به عمل آورده است و با متخلفآن برابر ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور و ماده ۶۹۰‌ قانون مجازات اسلامی برخورد می‌شود.

وی افزود: کشاورزانی که دارای اراضی کشاورزی در مجاورت اراضی ملی هستند، با توجه به شروع کشت و کار سال زراعی جدید، به منظور جلوگیری از تجاوز به اراضی ملی مجاور خود حتما همکاری لازم را با مامورین جنگلبانی در تعیین مرز اراضی ملی و مستثنیات به عمل آورند.

سپه‌ وند خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ۹۵ درصد از اراضی ملی شهرستان در دو سال اخیر دارای سند تک برگی و کاداستری در سامانه ثبت اسناد و املاک است لذا کلیه دفاتر اسناد رسمی موظفند هر گونه نقل و انتقالات اراضی از اداره منابع طبیعی استعلامات لازم را به عمل آورند تا در رعایت مرز اراضی ملی و دولتی با مستثنیات قانونی مردم تداخلی به ‌وجود نیاید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران وی در پایان گفت: ضمنا سامانه ۱۵۰۴ برای اطلاع عموم جهت اعلام هر گونه تخلف و تجاوز به اراضی ملی و دولتی معرفی می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha