• چهارشنبه / ۱۷ آذر ۱۴۰۰ / ۲۱:۵۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400091713779

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

کارگروه پیگیری دغدغه‌های جامعه پرستاری فارس تشکیل می‌شود

کارگروه پیگیری دغدغه‌های جامعه پرستاری فارس تشکیل می‌شود

ایسنا/فارس سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از برنامه ریزی برای تشکیل کارگروه پیگیری برای رفع دغدغه‌های جامعه پرستاری استان فارس خبر داد.

سید وحید حسینی چهارشنبه ۱۷ آذر در آیین ویژه روز پرستار در شیراز، ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار گفت: حضرت زینب کبری(س) یک بانوی برجسته‌ در تاریخ، یک شخصیّت قوی و انسانی بزرگ است که به عنوان الگوی پرستاری شناخته شده و انتخاب این روز به عنوان روز پرستار، یک انتخاب شایسته است.

او با اشاره به فضائل انسانی و اخلاقی حرفه پرستاری، افزود: شما در خدمت به بیماران با سختی‌های زیادی مواجهید و تحمل درد و مشقت بیمار، نیازمند توانی بالا است؛ در واقع پرستاری تنها یک حرفه نیست و پرستاران و پیراپزشکان در نظام سلامت از جایگاه مهم و ویژه‌ای برخوردار هستند که برای حفظ و ارتقای آن باید کوشید.

حسینی با بیان اینکه نقش پرستاران در نظام سلامت، مراکز درمانی و بیمارستان‌ها بر هیچ فردی پوشیده نیست، وجود پرستاران را در روند درمان بیماران بسیار تاثیرگذار خواند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام آمادگی برای ارتقای جایگاه پرستاری، بر تشکیل یک کارگروه متشکل از معاونت‌های درمان و توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، دانشکده پرستاری و مامایی و نظام پرستاری، برای رفع دغدغه‌های قشر پرستاری به صورت علمی و کارشناسی شده تاکید کرد.

او ادامه داد: در بحران کرونا ویروس فشار بسیار زیادی بر مجموعه سلامت وارد شده که امیدواریم با روند کاهشی پیش رو در شدت بیماری، شاهد پایان این پاندمی باشیم و زندگی تمام مردم به وضعیت عادی خود بازگردد.

حسینی با تاکید بر حفظ شأن پرستاری در جامعه، اظهار کرد: خداوند متعال این موقعیت را برای شما فراهم ساخته که به مردم خدمت و برای نجات جان بیماران و نیازمندان تلاش کنید که اجر معنوی ارزشمندی در کارنامه شما ثبت می‌شود.

سرپرست علوم پزشکی شیراز گفت: خدمت به بیماران در سخت ترین شرایط که حتی جان خود شما مورد تهدید است، تنها با روحیه ایثار و گذشت ممکن می‌شود که شما در بالاترین درجه از آن برخوردار بودید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha