• چهارشنبه / ۱۷ آذر ۱۴۰۰ / ۲۳:۱۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400091713795
  • خبرنگار : 71659

دمشق: برخی کشورها از سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی استفاده ابزاری می‌کنند

دمشق: برخی کشورها از سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی استفاده ابزاری می‌کنند

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل، بر ادامه همکاری دمشق با سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی در چارچوب عضویت کشورش در معاهده منع گسترش سلاح شیمیایی تأکید کرد، اما گفت که برخی کشورها از این سازمان به عنوان ابزاری علیه کشورهای خاص استفاده می‌کنند.

به گزارش ایسنا، «بسام صباغ» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در نشست امروز شورای امنیت، استفاده از این سلاح شیمیایی از هر کسی و در هر زمان و مکانی را محکوم کرد.

وی افزود: سوریه هفته گذشته در دومین نشست کنفرانس برای ایجاد منطقه‌ای عاری از سلاح‌های هسته‌ای و سایر سلاح‌های کشتار جمعی در خاورمیانه، برای ضرورت رهایی از سلاح‌های کشتار جمعی که تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است، فعالانه شرکت کرد.

به گزارش خبرگزاری دولتی سوریه (سانا)، صباغ افزود: سوریه بر اهمیت حضور پنج کشور قدرت هسته‌ای در کنفرانس به عنوان ناظر، با توجه به نقش اصلی آنها در حمایت از رایزنی‌ها با هدف ایجاد منطقه عاری از سلاح هسته‌ای تأکید دارد.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل ابراز تأسف کرد که ایالات متحده با تحریم این کنفرانس مهم، به حمایت خود از رژیم اشغالگر اسرائیل و زرادخانه هسته‌ای گسترده آن که شامل انواع سلاح ‌های کشتار جمعی، ادامه می‌دهد.

وی گفت: با وجود سیاست زدگی سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی، دمشق به همکاری خود با این سازمان در اجرای تعهدات ناشی از پیوستن به توافق منع گسترش تسلیحات شیمیایی که منجر به از بین رفتن کل انبار و تاسیسات تولیدی سوریه شده است، ادامه می‌دهد.

صباغ تصریح کرد: سوریه همچنان به کار خود برای ارائه اطلاعات مربوط به در اختیار داشتن سلاح و مواد شیمیایی سمی توسط تروریست‌ها و آماده شدن برای استفاده از آن و سپس متهم کردن دولت سوریه ادامه می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد، سوریه همچنان به رایزنی و هماهنگی با سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی ادامه می دهد تا برای نشستی که بین وزیر امور خارجه و مهاجران و مدیرکل این سازمان برگزار می‌شود، آماده شود.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در ادامه اظهار داشت: دمشق متاسف است از اینکه که برخی کشورها، سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی را به ابزاری برای هدف قرار دادن کشورهای به خصوص تبدیل کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha