• پنجشنبه / ۱۸ آذر ۱۴۰۰ / ۰۸:۱۴
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1400091813852
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار؛

آنچه که امروز در دانشگاه‌ها تامین می‌شود پاسخگوی نیاز منطقه نیست

آنچه که امروز در دانشگاه‌ها تامین می‌شود پاسخگوی نیاز منطقه نیست

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: می‌توان موئسسه آموزشی متخصص‌محور را در منطقه ثبت کرد و ثبت چنین موئسسه‌ای به طی کردن روند پُرپیچ و خم اداری نیاز ندارد، وگرنه به خوبی از مشکلات دانشگاه‌ها مطلع هستم، و باید بگویم آنچه که امروزه در دانشگاه‌ها تامین می‌شود پاسخگوی نیاز منطقه نیست.

به گزارش ایسنا- عبدالرحیم کردی در نشستی با مدیران دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان بیان کرد: روش‌هایی که تا به امروز اجرا شده است اگر نتیجه‌بخش بود تاکنون نتایجشان مشخص می‌شد اما پیشنهادی که می‌دهم این است که روشی دیگر را پیاده کنیم، دانشگاه‌ها به صورت هیات امنایی یک موسسه مشترکی را ایجاد و متولی تربیت و تامین نیروی انسانی شوند چون شرکت‌ها برای استخدام، افراد متخصص را انتخاب می‌کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار عنوان کرد: اطلس و نقشه آموزش‌های مهارتی سواحل مکُران با رویکرد تربیت نیروی انسانی مورد نیاز توسعه منطقه با کمک دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان تهیه می‌شود.

وی تاکید کرد: برای آموزش نیروهای متخصص باید همچون بسیاری از نمونه‌های تجربه شده و موفق کشور، موئسسه‌ای تخصصی در حد استانداردهای بین‌المللی تشکیل دهیم.

وی تصریح کرد: می‌خواهیم به مردم بگوییم، ما درحال حاضر به کارشناس‌هایی که کاربلد باشند نیازمندیم.

کردی ادامه داد: اگر این موسسه‌های تخصص‌محور را در قالب آموزش راه‌اندازی کنیم کمتر از سه سال بخش زیادی از نگرانی‌ها حل می‌شود چراکه مردم به شدت دنبال کار هستند.

کُردی گفت: کارگروهی تشکیل شود و در یک مدت سه ماهه بخشی از اعداد و ارقام و کارهایی که انجام شده را بنویسیم و به یک جدولِ عدد و رقم برسیم، باید تا زمانی که سند تشکیل موئسسه آماده می‌شود کارگروه را تشکیل دهیم.

این نشست با حضور روئسای دانشگاه‌های سیستان وبلوچستان، علمی کاربردی استان، دریانوردی و علوم دریایی چابهار، فنی و حرفه‌ای استان و دانشگاه آزاد واحد بین‌الملل چابهار در سالن جلسات ساختمان شماره یک سازمان منطقه آزاد چابهار برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha