مهدی شایسته اصل با بیان اینکه برای تعمیرات و نگهداری خطوط مترو، شرکت بهرهبرداری مترو سالانه به ۵۰۰ شاخه ریل UIC۵۴ نیاز دارد، گفت: تولید این ریل در ذوبآهن اصفهان در شرایط تحریم، یک اقدام بسیار ضروری و استراتژیک برای توسعه حمل و نقل ریلی درون شهری است.
وی تصریح کرد: کمبود نقدینگی و تحریمها مانع ورود ریل شد که با تولید ریلUIC۵۴ براساس استانداردهای بینالمللی و با کیفیت مطلوبی، خودکفایی در این بخش را شاهد هستیم.
به گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت بهرهبرداری راهآهن شهری تهران و حومه با اشاره به اینکه قبلا ریل مترو از اتریش وارد میشد، خاطرنشان کرد: با شدت گرفتن تحریمها، به ناچار واردات ریل از کشورهای روسیه و ترکیه انجام شد که از کیفیت مطلوب برخوردار نبود و هزینه تعمیر و نگهداری را نیز افزایش داد.
وی اظهار کرد: تولید ریل در ذوبآهن اصفهان نهتنها صرفهجویی اقتصادی دارد و مانع خروج ارز از کشور میشود، بلکه دغدغه ما را برای تامین ریل از بین برده و وابستگی حمل و نقل ریلی را به سایر کشورها کاهش میدهد.
شایسته گفت: ریلی ذوب آهن اصفهان، پس از کنترل و بازرسی، برای متروی تهران که حجم بالایی از مسافر را دارد و از حساسیت ویژهای برخوردار است، ارسال شده و مطمئنا استفاده مترو تهران از تولیدات داخلی، سایر کلانشهرها را هم که دارای مترو هستند برای استفاده از این نوع ریل ترغیب میکند.
به گفته مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، برای نخستین بار از ریل ملی ۶۰E۱ ذوبآهن اصفهان برای تعمیر و نگهداری خط ۵ مترو تهران و حومه استفاده شد که از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار است.
انتهای پیام
نظرات