• پنجشنبه / ۱۸ آذر ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۴
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1400091813995
  • خبرنگار : 50061

یک استاد دانشگاه مطرح کرد

کاهش استقبال پسران برای تحصیل در دانشگاه

کاهش استقبال پسران برای تحصیل در دانشگاه

ایسنا/قزوین رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین گفت: علاقه جوانان پسر نسبت به تحصیل در دانشگاه کمتر شده است لذا رسانه می‌تواند از طریق تبلیغ دانشگاه‌های نسل ۴، کارآفرین و همچنین تحصیل جوانان در دانشگاه‌های نیمه‌حضوری در کنار اشتغال، جوانان را به سمت دانشگاه سوق دهد.

رضا رسولی شربیانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: رسانه از ۲ طریق می‌تواند به اهداف علمی و فرهنگی دانشگاه کمک کند، نخست آنکه می‌تواند اخبار علمی و فرهنگی دانشگاه را در رسانه منعکس کند؛ هرچه بیشتر رویدادهای علمی، پژوهشی، فرهنگی، فعالیت‌ها، نشست‌ها و کانون‌های دانشجویی انتشار پیدا کند فضای جامعه تلطیف می‌شود و تصویر مثبتی از دانشگاه در ذهن‌ها قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: با انعکاس فعالیت‌های علمی و فرهنگی دانشگاه در رسانه‌ها ترغیب برای تحصیل در رشته‌های کاربردی افزایش پیدا خواهد کرد و هر جامعه‌ای که شهروندان آن رویکردهای علمی داشته باشند به سمت فرهیختگی حرکت کرده و به همان میزان از معضلات و تنش‌ها نیز کاسته خواهد شد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین خاطرنشان کرد: کار دومی که رسانه می‌تواند انجام دهد ایجاد رقابت در فعالیت‌های علمی-فرهنگی است، رسانه‌ها می‌توانند در قالب برنامه‌های مناظره‌، مباحثه‌، نگارش علمی، کرسی‌ و میزگرد به پویایی دانشگاه کمک کنند. اگر سوال و پرسش و چالش نباشد فکر می‌کنیم به همه سوالات پاسخ داده و چالش‌ها حل شده است اما رسانه‌ها با طرح مسئله، ذهن محققین و فرهیختگان دانشگاهی را به تکاپو وامی‌دارند و از این طریق به افزایش دانایی، مطالعه، تولید علم و فضای گفت‌وگو در محیط دانشگاه دامن می‌زنند، در حال حاضر در این زمینه خلأ زیادی در دانشگاه وجود دارد.

وی در خصوص پیوند نسل جدید و دانشگاه بیان کرد: نسل جدید تحصیل دانشگاه را در آینده خود موثر نمی‌بیند چون فکر می‌کند از طریق تحصیل نمی‌تواند به زندگی حداقلی برسد برای همین علاقه جوانان پسر نسبت به تحصیل در دانشگاه کمتر شده است لذا رسانه می‌تواند از طریق تبلیغ دانشگاه‌های نسل ۴، کارآفرین و همچنین تحصیل جوانان در دانشگاه‌های نیمه‌حضوری در کنار اشتغال، جوانان را به سمت دانشگاه سوق دهد.

رسولی شربیانی تصریح کرد: ارتباط بین صنعت و دانشگاه و ایجاد زمینه‌های اشتغال نیز بسیار مهم است. بسیاری از نکات در صنعت وجود دارد که دانشگاهیان به آن دسترسی ندارند اما رسانه‌ها به‌خاطر نوع فعالیتی که دارند می‌توانند نقاط نیازمند صنعت و اشتغال را رصد کنند و فرصت‌های اشتغال را در اختیار جوانان قرار دهند و تخصص‌های لازم در آن راستا را از آنان بخواهند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین در پایان یادآور شد: رسانه‌ها می‌توانند به تشریح رشته‌های دانشگاهی و فرصت‌های شغلی آن بپردازند تا جوانان به رشته‌هایی که درآینده می‌توانند برای آنان اشتغالی را فراهم کنند علاقه‌مند شوند؛ این امر زمانی محقق خواهد شد که فضای اشتغال برای تحصیلکرده‌های دانشگاهی فراهم شود و انگیزه تحصیل در آنان افزایش پیدا کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.