• پنجشنبه / ۱۸ آذر ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400091814045

/در دایره هنر هفتم/

استیصال از درک معنای زندگی در فیلم سینمایی آینده

استیصال از درک معنای زندگی در فیلم سینمایی آینده

ایسنا/خراسان رضوی فیلم سینمایی «آنچه در پیش است» یا «آینده» داستان ناتالی، معلم فلسفه‌ای است که ناگهان با مشکلات زیادی در زندگی خود روبرو می‌شود و این مشکلات باعث تغییراتی در زندگی او می‌شود.

فیلم «آنچه در پیش است» فیلمی درام به نویسندگی و کارگردانی میا هانسن لاو، فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان زن فرانسوی است. این فیلم را میا در سال ۲۰۱۶ ساخته و توانسته است در جشنواره فیلم برلین جایزه شیر طلایی را از آن خود کند.

هانسن لاو از سال ۱۹۹۸ تاکنون مشغول فعالیت بوده و از سال ۲۰۰۴، شش فیلم بلند و دو فیلم کوتاه ساخته است. «خداحافظ عشق اول» ساخته ۲۰۱۱ و «بهشت» ساخته ۲۰۱۴ از دیگر فیلم‌هایی است که در کارنامه هنری این فیلم‌ساز جوان دیده می‌شود.

ایزابل هوپر، بازیگر مطرح فرانسوی در این فیلم در نقش ناتالی ایفای نقش می‌کند. او باز هم بازی سرد و آرام خود را در این فیلم به نمایش می‌گذارد و به خوبی توانسته است شخصیت زنی افسرده اما قوی را به تصویر بکشد.

هوپر تاکنون دو بار برنده جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره فیلم کن و همچنین از جشنواره فیلم ونیز شده است. «معلم پیانو» ساخته ۲۰۰۱، «عشق» ساخته ۲۰۱۲ از دیگر فیلم‌های مهم این بازیگر سرشناس است.

آنچه در پیش است، داستان زنی صبور به نام ناتالی است. او فلسفه تدریس می‌کند و به نظر می‌آید که زندگی‌اش در کنار همسر و دو فرزندش به یک ثبات رسیده است، اما پس از جدا شدن از همسر خود پس از سال‌ها به مرور زمان ناملایمات زندگی او را به چالش می‌کشند.

ناتالی تلاش می‌کند روند زندگی خود را تغییر دهد و از آن چیزی که همیشه بوده است، فاصله گیرد. ناتالی تنها شده است و فابین، یکی از دانشجویان سابقش است که هر از چند گاهی او را می‌بیند و رابطه‌ای صمیمی دارند.

نقش اول زن این فیلم تلاش می‌کند تا خود را از قید و بندهای زندگی که سال‌ها به آن‌ها خو گرفته است، رها کند. ناتالی درگیری‌های فلسفی زندگی‌اش پررنگ‌ شده است و او باید به تنهایی از تمام این مشکلات گذر کند تا بتواند به زندگی آرام گذشته خود بازگردد.

هانسن لاو با وجود تمام مشکلاتی که برای شخصیت داستان فیلمش وجود دارد، فضایی آرام و به دور شلوغی‌ها را به تصویر می‌کشد. کارگردان هرگز تلاش نمی‌کند تا مشکلات زندگی ناتالی را بزرگ جلوه دهد و ناتالی که زنی قوی و مستقل است، باید از پس این ناملایمات برآید. قاب‌هایی بی‌نظیر و بازی‌ درخشان ایزابل هوپر برای رسیدن به این فضا به کارگردان فیلم کمک بسیاری کرده‌اند.

فیلم سینمایی «آنچه در پیش است» در سایت بانک اطلاعات اینترنتی فیلم‌ها توانسته امتیاز ۷ تا ۱۰ از کاربران سایت به دست آورد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha