• پنجشنبه / ۱۸ آذر ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400091814088
  • خبرنگار : 50175

مدیرکارخانه داروسازی:

راه‌اندازی بایر افلاک نیازمند ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات است

 راه‌اندازی بایر افلاک نیازمند ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات است

ایسنا/لرستان مدیرکارخانه داروسازی بایر افلاک ازنا گفت: برای راه‌اندازی این کارخانه به‌صورت ۱۰۰ درصدی به ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات نیاز است.

احمد حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: کارخانجات داروسازی بایر افلاک، در سال ۱۳۸۸ فعالیت خود را شروع کرد و در سال ۱۳۹۳ نیز با یک خط تولید داروهای پنی‌سیلین کار خود را شروع کرد.

وی تصریح کرد: در طرح توسعه‌ای منطقه ویژه اقتصادی لرستان قرار بر این است که هفت کارخانه شامل  تولید داروهای دام، انسان، لوازم آرایشی و بهداشتی، سرم‌سازی، واکسن‌سازی، سم و دفع آفات خانگی و کشاورزی و مواد اولیه در این منطقه زده شود.

مدیرکارخانه داروسازی بایر افلاک ازنا، خاطرنشان کرد: در حال حاضر از این هفت کارخانه ، دو مورد در منطقه ویژه اقتصادی استارت زده شده که یکی از آنها فاز دامی بوده و هم‌اکنون در حال فعالیت است.

فاز انسانی بایر افلاک با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی کار در حال انجام است

حیدری اضافه کرد: فاز انسانی آن نیز با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی کار در حال انجام است.

وی بیان کرد: در زمینه فاز دامی زمین ۳۷ هزار مترمربع بوده که شامل یک هکتار سوله تولید، ۶۰۰۰ متر انبار، ۳۸۰۰ متر اداری و مابقی فضای سبز است و در حال حاضر با ۱۵۰ پرسنل در یک شیفت کاری یعنی از ۸ صبح تا ۱۴ و ۳۰ دقیقه بعدازظهر مشغول فعالیت است.

مدیرکارخانه داروسازی بایر افلاک ازنا با بیان اینکه ۴۰۰ اتاق کلین‌روم داریم، افزود: در مجموعه هفت خط تولید داروهای دام اینجا در نظر گرفته شده که در حال حاضر پنج خط در حال فعالیت است.

حیدری ادامه داد: این خطوط شامل؛ ویال‌های تزریقی، مایع پنی‌سیلین، مایعات خوراکی، پماد، پماد استریل و قسمت ساشه است اینجا ظرفیت تولید ۲۵۰ قلم دارو را دارد که در حال حاضر ۱۲۰ قلم دارو در اینجا تولید می‌شود.

تامین مواد اولیه  بسیار سخت است

وی اظهار کرد: برای مابقی پروانه گرفته نشده به دلیل اینکه باید ابتدا مواد اولیه آن دارو تامین شود اما با توجه به مشکلاتی که وجود دارد تامین مواد اولیه  بسیار سخت است و از سال ۹۸، نتوانسته‌ایم ارز دریافت کنیم.

مدیرکارخانه داروسازی بایر افلاک ازنا تصریح کرد: ۸۰۰ هزار یورو توانسته‌ایم ارز بگیریم که تاکنون دو پارت مواد اولیه آورده که کارخانه را حفظ کرده و بقیه را با ارز آزاد توانسته‌ایم کارخانه را حفظ کنیم.

در فاز انسانی بیش از سه هزار میلیارد سرمایه‌گذاری صورت گرفته است

حیدری با بیان اینکه در این راستا مشکلات زیادی وجود دارد که برای حفظ ظرفیت فعلی باید تمهیداتی اندیشیده شود، افزود: در فاز انسانی بیش از سه هزار میلیارد سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

وی با اشاره به دو موضوع وام ریالی و ارزی، خاطرنشان کرد: از مجموع ۳۸ میلیون یورو وام ارزی مصوب شده ۳۲ میلیون یورو تخصیص داده شد و از این رقم نیز ۲۰ میلیون یورو ماشین‌آلات وارد کارخانه شده است.

مدیر کارخانه داروسازی بایر افلاک ازنا با تاکید براینکه  برای راه‌اندازی آن به‌صورت ۱۰۰ درصد به ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات نیاز است، اضافه کرد: از این مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان برای راه‌اندازی کارخانه و مابقی برای تامین ماشین‌آلات در نظر گرفته شده است.

صرف ۲۰۰ میلیارد تومان برای سرمایه در گردش مواد اولیه داخلی این کارخانه

حیدری گفت: همچنین ۲۰۰ میلیارد تومان هم برای سرمایه در گردش مواد اولیه داخلی استفاده خواهد شد و چنانچه محقق شود زمینه اشتغال ۵۰۰ نفر به‌طور مستقیم فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت فاز دوم، بیان کرد: برای حل مشکلات این فاز در حال حاضر به ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات نیاز است تا بتوانیم این فاز را با توجه به ظرفیتی که مدنظر است برسانیم که با تحقق این امر قطعا ۵۰ درصد اشتغال‌زایی افزایش می یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha