• پنجشنبه / ۱۸ آذر ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۰
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400091814134
  • خبرنگار : 50130

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی:

توسعه کردستان باموانع زیادی مواجه است

توسعه کردستان  باموانع زیادی مواجه است

ایسنا/کردستان نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کردستان علی رغم ظرفیت‌های توسعه زیاد با موانع توسعه‌ای روبه رو است، گفت: این موانع توسعه‌ای برخی مواقع در زبان مدیران دولتی و سیاسیون مطرح می‌شود و به بخش خصوصی نگاه نشده است، که این امر باید در جلسات بررسی موانع توسعه استان باید مورد توجه قرار گیرد.

علیرضا زندیان، امروز پنجشنبه (۱۸ آذر) در جلسه  شورای اداری استان کردستان که در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد، با بیان اینکه مجلس در بخش‌های مختلف ورود کرده و دغدغه اول آن تامین معیشت مردم و امنیت است، اظهار کرد: قانون افزایش سرمایه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس از اقدامات بسیار خوبی بود که انجام شد و امیدواریم با توجه به تغییرات در مدیریت بورس، اتفافات خوبی در آینده در این حوزه رقم بخورد.

 تصریح کرد: قانون مالیات بر خانه‌های خالی با توجه به وجود یک میلیون و ۲۰۰هزار واحد خالی در کشور از دیگر اقدامات خوبی بود که انجام شد و می‌تواند در کاهش قیمت مسکن و اجاره بهای مسکن که امروز وضعیت افسارگسیخته‌ای دارد، تاثیرات مثبتی داشته باشد.

وی ساماندهی اختلافات بین دو وزارت جهاد کشاورزی و صمت در قیمت گذاری را با طرح تقویت امنیت غذایی در کشور و حمایت از رونق کشاورزی و غیره را امری مثبت ذکر و ابراز امیدواری کرد که با اجرای این طرح توسط دولت زمینه رفع این مشکلات فراهم شود.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: جهش تولید مسکن، تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی انقلابی در کسب و کار و تامین مسکن برای اقشار آسیب‌پذیر از دیگر اقدامات در دستور کار است که امیدواریم با تامین زمین موردنیاز، محقق شود. 

وی با اشاره به اینکه نظارت کاملی بر بانک‌های خصوصی وجود ندارد و باید در صدور برخی مجوزها در این حوزه تسهیلگری‌های لازم صورت گیرد، ادامه داد: اصلاح ساختار بانک مرکزی از دیگر اقدامات ارزشمند مجلس است، چرا که با گذشت ۵۰ سال بانک مرکزی همچنان به صورت سنتی اداره می‌شود و به یک معضل تبدیل شده است.

زندیان افزود: قانون حمایت از خانواده‌، اصلاح قانون مالیات بر ارزش‌افزوده و قانون رتبه‌بندی معلمان که کلیات آن با بیش از ۲۰۰ رای در مجلس تصویب شده و جزئیات آن نیز برای بررسی به زودی به مجلس خواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه کردستان علی رغم ظرفیت‌های توسعه زیاد با موانع توسعه‌ای روبه رو است، عنوان کرد: این موانع توسعه‌ای برخی مواقع در زبان مدیران دولتی و سیاسیون مطرح می‌شود و به بخش خصوصی نگاه نشده است، که این امر باید در جلسات بررسی موانع توسعه استان باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جلسات فانتزی که امروز در سطح استان برگزار می‌شود کاربردی نیست در حالیکه جلسه باید خروجی داشته باشد و در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد.

زندیان اظهار کرد: پروژه‌های نیمه‌تمام زیادی در استان داریم که باید در مسیر اجرا و بهره‌برداری از آن جهادگونه تلاش شود؛ پروژه زنجیره فولاد استان ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و راه‌آهن نیز به عنوان یکی از پروژه‌های مهم همچنان تا رسیدن به نتیجه کار دارد.

وی در پایان یادآور شد: در حوزه زیرساخت‌های راه با مشکلات زیادی مواجه هستیم و هر روز خسارت‌های جانی و مالی زیادی به مردم وارد می‌شود و این ظلم بزرگی به جامعه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha