• پنجشنبه / ۱۸ آذر ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400091814137
  • منبع : نمایندگی سمنان

دیدار سلاجقه با خانواده محیط‌بان شهید

دیدار سلاجقه با خانواده محیط‌بان شهید

ایسنا/سمنان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با حضور بر سر مزار شهید غلامرضا جعفری محیط‌بان فقید استان سمنان در امامزاده علی ابن اشرف(ع)، ضمن ادای احترام به این شهید والامقام ، با خانواده این شهید نیز دیدار کرد.

شهید غلامرضا جعفری از محیط بانان شهید استان سمنان است که علی رغم اینکه 16 سال از شهادت مظلومانه وی می گذرد هنوز قاتل وی شناسایی و دستگیر نشده است.

این محیط بان شهید در زمان شهادتش یک کودک یک ماهه داشت که امروز و در 16 سالگی با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست دیدار کرد.

 شهید محیط بان غلامرضا جعفری در 11 مهرماه سال 1384 حین انجام مأموریت در منطقه حفاظت شده پرور مهدیشهر و در منطقه ای موسوم به ویان توسط شکارچیان بی رحم مورد اصابت گلوله قرار گرفته و به فیض شهادت نائل گردید .

شهید جعفری متولد سال 1357 خارتوران استان سمنان بود و در زمان شهادت 27 سال سن داشت.
استان سمنان به علت موقعیت خاص جغرافیایی و همجواری آن با رشته کوه های البرز و زمین های هموار کویری، دارای شرایط اقلیمی متنوعی است به طوریکه قسمت جنوبی آب و هوایی گرم و خشک، نواحی مرکزی معتدل، قسمت شمال شرقی آب و هوایی سرد و خشک و قسمت شمالی نسبتاً سرد است. این تونع آب و هوایی پوشش گیاهی متنوعی را نیز در این استان به وجود آورده است. به طوری که در قسمت جنوب گونه های کویری و بیابانی و در بخش میانی استان گونه های نیمه بیابانی و در بخش شمالی گونه های سردسیر و جنگلی را می توان مشاهده کرد.

همچنین این استان به دلیل داشتن مناطق و موقعیت مناسب طبیعی وسعت کافی، جایگاه مناسبی برای حیات انواع وحوش و انواع گیاهان به شمار می آید، چراکه در قسمت های شمالی استان منطقه جنگلی، کوهستانی و سردسیر با بارندگی نسبتاً زیاد و پوشش گیاهی خوب و در قسمت های میانی منطقه دشتی با بارندگی کمتر نسبت به شمال اما با پوشش گیاهی نسبتاً خوب و در قسمتهای جنوبی آن کویر نمک با بارندگی بسیار کم و عدم پوشش گیاهی مناسب قرار دارد.
بیش از ۲۳ درصد از وسعت استان سمنان را مناطق حفاظت شده و پناهگاه حیات وحش تشکیل می دهد، که این رقم در حدود ۲۵ درصد کل مناطق حفاظت شده کشور ایران را شامل می شود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha