• پنجشنبه / ۱۸ آذر ۱۴۰۰ / ۱۵:۴۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400091814195
  • خبرنگار : 50184

تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر کرمانشاه

تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه طی مراسمی به مناسبت هفته پژوهش از ۷۰ نفر از پژوهشگران و فناوران برتر استان کرمانشاه تجلیل شد.

در این مراسم که ظهر امروز(۱۸ آذر) با حضور معاون استاندار و مسئولان دانشگاه های مختلف استان برگزار شد، محمد نبی احمدی رئیس دانشگاه رازی طی سخنانی بااشاره به دستاوردها و اقدامات خوبی که طی چهار سال گذشته در استان بدست آمده، اظهار کرد: اگر بخواهیم وضعیت حوزه علم را هم در استان بررسی کنیم، باید گفت که علیرغم توان علمی بسیار خوبی که داریم، اما در بحث تجهیزات با مشکلاتی مواجه بوده ایم.

وی ادامه داد: دانشمندان و پژوهشگران برتر استان در این مدت توانمندی های زیادی داشته اند، اما از تجهیزات خوبی برای نشان دادن این توان برخوردار نبوده ایم.

رئیس دانشگاه رازی اضافه کرد: گاها کمبود تجهیزات مشکلاتی جدی برای پژوهشگران ما بوجود آورده، بگونه ای که در حال حاضر این مسئله در دانشکده نفت و پتروشیمی ارتباط آن را با صنعت دچار مشکل کرده است.

وی با تاکید براینکه مسئولین استانی باید برای حوزه پژوهش در استان دانشگاه را یاری کنند، گفت: دانشگاه کردستان طی سال گذشته از استانداری این استان حدود ۴۰ میلیارد تومان بودجه گرفته، این درحالی است که طی این مدت استانداری کرمانشاه ریالی به دانشگاه رازی کمک نکرده که این مسئله نیاز به بازنگری دارد.

احمدی متذکر شد: اگر جامعه علمی استان از این گونه حمایت ها بهره مند نشود، مرجعیت علمی که در سنوات گذشته داشته زیر سوال می رود و نمی توان به آن جایگاه سابق دست پیدا کند.

وی افزود: باید با نهایت وفاق و همدلی و همکاری هم برای پیشرفت دانشگاه های استان قدم برداریم و ارتباط عمیقی بین صنعت و دانشگاه شکل گیرد تا جایگاه سابق گذشته خود را بازیابیم و شعار سال را تحقق بخشیم.

رئیس دانشگاه رازی یادآورشد: اگر این مسئله عملی شود و بتوانیم مشکلات جامعه صنعتی را حل کنیم می توان قدم های بعدی را بلندتر برداشت و دانشگاه را به سمت مهارت افزایی پیش برد.

وی با تاکید براینکه دانشگاه مهارت افزا دانشجویانی بامهارت را وارد جامعه می کند، گفت: عدم تحقق این مسئله دانشجویان بی مهارتی را وارد جامعه می کند و یا اینکه عموما وارد شغل های مرتبط با رشته تحصیلی خود نمی شوند.

در پایان این مراسم علی اکبر زینتی از دانشگاه رازی، سیروس زین الدین از دانشگاه رازی، محمدحسین فرزایی از دانشگاه علوم پزشکی و نادر نادری و شیرین زردشتیان هر دو از دانشگاه رازی به عنوان پژوهشگران برگزیده استان در سال ۱۴۰۰ معرفی شدند.

در ادامه ۲۹ نفر از پژوهشگران برتر از دانشگاه های مختلف استان، ۹ نفر از پژوهشگران مراکز تحقیقاتی و ۱۹ نفر از پژوهشگران برتر دستگاه های اجرایی مورد تقدیر قرار گرفتند.

همچنین ۱۲ فناور برتر استان نیز در این مراسم معرفی شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha