• پنجشنبه / ۱۸ آذر ۱۴۰۰ / ۱۷:۲۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400091814251
  • خبرنگار : 50310

مدیر فرودگاه خرم‌آباد:

پروازهای روزانه عتبات عالیات و مشهد مقدس خواسته مردم لرستان است

پروازهای روزانه عتبات عالیات و مشهد مقدس خواسته مردم لرستان است

ایسنا/لرستان مدیر فرودگاه خرم‌آباد گفت: پرواز روزانه، عتبات عالیات و مشهد مقدس از خواسته‌های مردم ماست.

علی کاملی، در نشست با وزیر راه و شهرسازی، اظهار کرد: فاز اول بهسازی ترمینال فرودگاه و محوطه را از سال گذشته با مبلغ پنج میلیارد تومان آغاز کردیم که تاالان حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی ادامه داد: روشنایی باند و تاکسی‌ویوها را داشتیم که ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

کاملی بیان کرد: دیوارکشی فرودگاه را سال ۹۹ انجام دادیم و حدود سه میلیارد تومان برای دوربین‌های پایش تصویر هزینه کردیم.

مدیر فرودگاه خرم‌آباد افزود: ارتقاء سطح ایمنی و آتش‌نشانی فرودگاه را داشتیم که ۹ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی ادامه داد: پاویون تشریفات دولت را درست کردیم، پروازهای فرودگاه شایسته و درخور استان نیست، حداقل روزانه سه پرواز مسافری می‌خواهد.

کاملی عنوان کرد: فرودگاه خرم‌آباد مانند یک فرودگاه مانند مشهد، اهواز و اصفهان، امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی و متخصص داریم اما تنها چیزی که اینجا وجود ندارد این است که به بحث گردشگری لرستان توجه نشده است و به همین دلیل خیلی از شرکت‌های هواپیمایی به حالت عادی راغب نیستند اینجا پرواز داشته باشند.

مدیر فرودگاه خرم‌آباد ادامه داد: دستور داریم وارد حریم‌ و محدوده شهر نشویم، باعث می‌شود رشد موانع کم شود، افزایش جاده‌ها و راه‌ها در اطراف فرودگاه باعث شده که ۲۸۸ متر از طول باند خود را از دست بدهیم، که معادل ۳۵ میلیارد تومان به ما ضرر زده است.

وی با اشاره به اینکه لرستان، استانی گردشگر پذیر است، عنوان کرد: یکی از کارهایی که می‌توانیم انجام دهیم حمل‌ونقل هوایی کوچک است، ما یک سری فرودگاه‌های کوچک در سطح استان داریم مانند شهرستان دورود که اگر کمک شود از نظر قوانین و مقررات و کمک به واگذاری اراضی کار خوبی است.

کاملی افزود: لرستان استانی است که محصولات کشاورزی فسادپذیر و فرآورده‌های دامی فراوانی دارد که می‌توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم و در کنار آن در بحث واردات کامپیوتر و تجهیزات جانبی و سایر تجهیزات گران‌قیمت که با بار هواپیمایی جابجا می‌شود نیز برنامه‌ریزی کنیم.

مدیر فرودگاه خرم‌آباد با اشاره به احداث منطقه ویژه اقتصادی در مجاورت فرودگاه، بیان کرد:جاده شمال به جنوب کشور و راه‌آهن خرم‌آباد به تهران از نزدیکی ما عبور می‌کند که می‌توانیم حمل و نقل ترکیبی را در این منطقه راه بیاندازیم.

وی تأکید کرد: حمل‌ونقل هوایی و ترکیبی باعث شکوفا شدن صنعت در استان‌ها می‌شود.

کاملی عنوان کرد: پرواز روزانه عتبات عالیات و مشهد مقدس از خواسته‌های مردم ماست.

مدیر فرودگاه خرم‌آباد بیان کرد: ما در حال حاضر مجوز مرز هوایی را داریم، در بهسازی ترمینال سالن‌های ورودی داخلی و خارجی و سالن‌های خروجی داخلی و خارجی پیگیری کردیم، مرز را راه‌اندازی و گمرک و گذرنامه و نهاد ریاست‌جمهوری را مستقر کردیم، یعنی همین الان می‌توانیم پرواز خارجی را داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha