• پنجشنبه / ۱۸ آذر ۱۴۰۰ / ۱۷:۳۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400091814258
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رشد ۴۸ درصدی پرداخت صدقه در اردستان

رشد ۴۸ درصدی پرداخت صدقه در اردستان

ایسنا/اصفهان رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اردستان از رشد ۴۸ درصدی پرداخت صدقه در طول هشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

ابوالقاسم صادقی، امروز(پنجشنبه-۱۸ آذر) در مراسم رونمایی از طرح آسان پرداخت صدقه با استفاده از کد (کیوآر) در کمیته امداد اردستان، اظهار کرد: در سطح شهرستان اردستان ۶۴۰۰ صندوق صدقه وجود دارد که ۲۰۰ صندوق آن در معابر جانمایی شده است و ۶۲۰۰ در منزل و مغازه‌های شهروندان وجود دارد.

وی با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد از شهروندان شهرستان اردستان دارای صندوق صدقات هستند، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون پرداختی صندوق صدقات بیش از سه میلیارد و هشتصد میلیون ریال بوده است که نسبت به سال گذشته صدقات حدود ۴۸ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایسنا، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اردستان، تصریح کرد: طرح جمع‌آوری کمک‌های مردم خیر از اقدامات گذشته کمیته امداد تاکنون بوده است و با توجه به پیشرفت زمان و به منظور سهل‌تر شدن دریافت کمک‌ها و افزایش سرعت دریافت کمک‌های خیران که روند رسیدگی و خدمت به نیازمندان را سرعت می‌بخشد، روش "کیوآر" طراحی شده که با توجه به زیرساخت‌های کمیته امداد انجام شده است.

صادقی با بیان اینکه تسریع در کمک رسانی به نیازمندان، صرفه‌جویی در هزینه‌ها، حفاظت از پول ملی، جلوگیری از سرقت و عدم مراجعه حضوری به درب منازل و صندوق‌ها در سطح شهر از ویژگی‌های این طرح است، گفت: بر این اساس هر مشترک صندوق صدقات می‌تواند با داشتن کد کیوآر اختصاصی خود و با استفاده از گوشی تلفن همراه به آسانی صدقه پرداخت کند.

وی اضافه کرد: طرح کیوآر امروز در ۳۷ شهرستانِ استان اصفهان راه‌اندازی و از آن استفاده می‌شود و از جمع‌آوری حضوری کمک‌ها خودداری می‌شود تا از این طریق و با میزان سهولت، مردم کمک‌های خیر خود را بیشتر و سریع‌تر انجام دهند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اردستان با اشاره به اجرای طرح اکرام ایتام افزود: در شهرستان اردستان حدود ۱۸۵۰ حامی فعال وجود دارند که پرداختی‌های آنها در یک سال گذشته ۳۲ درصد رشد داشته است که کمک های خود را منظم به کمیته امداد انجام می‌دهند.

صادقی با بیان اینکه حدود ۶۷ کودک یتیم و ۲۵ کودک در طرح محسنین زیر نظر کمیته امداد امام خمینی(ره) اردستان هستند، گفت: این کودکان ماهانه حدود ۶۰۰هزار تومان دریافت می‌کنند که از میانگین استانی بیشتر است.

توانمندسازی مددجویان با جدیت بیشتری دنبال شود

همچنین فرماندار اردستان گفت: استفاده‌های خوبی در چند سال گذشته در حوزه فناوری اطلاعات دستگاه‌های مختلف رقم خورده که کمیته امداد از دستگاه‌های پیشرو در این بخش بوده است.

حمیدرضا تاملی افزود: به لحاظ کمیت جمعیت آماری کمیته امداد و تنوع خدماتی که وجود دارد و گردش مالی قابل توجهی که در این دستگاه وجود دارد باعث شده مدیران ارشد کمیته امداد به فکر تقویت بخش فناوی اطلاعات و الکترونیکی کردن فعالیت‌های خود باشند.

وی با بیان اینکه اگر مردم به کمیته امداد در واگذاری وجوه و اقدامات آن اعتماد داشته باشند، بزرگ‌ترین سرمایه و پشتوانه برای این دستگاه خواهد بود، گفت: یکی از دغدغه‌هایی که در عرصه کاری این دستگاه وجود دارد، توانمندسازی مددجویان است و امیدواریم این کار، با جدیت بیشتری دنبال شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha