• پنجشنبه / ۱۸ آذر ۱۴۰۰ / ۱۷:۳۰
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1400091814259
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان:

قابل قبول نیست که پرونده سرمایه‌گذاری روی میز مدیران معطل باشد

قابل قبول نیست که پرونده سرمایه‌گذاری روی میز مدیران معطل باشد

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: یکی از بدترین عادت‌ها این است که در مقابل سهل‌انگاری و کم کاری مدیران بی‌تفاوت باشیم که این امر به هیچ عنوان قابل قبول نیست که پرونده یک طرح بزرگ سرمایه‌گذاری روی میز مدیران معطل باشد.

حسین مدرس خیابانی روز پنجشنبه در نشست با سرمایه گذاران، هیات مدیره کشت و صنعت مکران و پروژه شب آفتابی زابل بر رفع مسائل و موانع پیش روی پروژه های سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان تاکید کرد و افزود: : با توجه به این پروژه‌ها و طرح‌های بزرگ سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت، معدن و کشاورزی گردشگری، دانشگاه‌ها باید نیروهای متخصص را در این حوزه‌ها تربیت کند.

استاندار در ادامه بیان کرد: پروژه‌های سرمایه‌گذاری فولاد مکران، پتروشیمی مکران،کشت و صنعت مکران از پروژه‌های بزرگ استان است که می‌تواند توسعه این منطقه را تحت تاثیر قرار دهد لذا باید به صورت ویژه مسائل آنها مورد  بررسی قرار گیرد و موانع پیش روی مرتفع شود.

وی با تاکید بر استفاده از نیروهای بومی استان بیان کرد: باید تسریع در امور اداری سرمایه‌گذاران به سرعت انجام شود.

مدرس خیابانی در خصوص درخواست افزایش مدت بهره‌برداری شرکت کشت و صنعت مکران ادامه داد: به تناسب راه‌اندازی هر فاز، مدت بهره‌برداری به ۲ برابر تمدید و افزایش می‌یابد.

وی در خصوص پروژه مجتمع فرهنگی، رفاهی، تفریحی و گردشگری شب آفتابی زابل و موانع پیش روی آن دستورات لازم در خصوص تامین اعتبارات مورد نیاز این پروژه از طریق صندوق کارآفرینی امید و همچنین تغییر کاربری این پروژه از کشاورزی به گردشگری توسط جهاد کشاورزی، تامین برق و سایر زیرساخت های مورد نیاز را ارائه داد.

عضو هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری کشت و صنعت مکران در این نشست با بیان اینکه این پروژه در پنج فاز هدف‌گذاری شده است گفت: پروژه کشت و صنعت مکران شامل احداث مجتمع سه هزار و ۵۰۰ هکتاری باغ میوه‌های گرمسیری و مجتمع ۱۰۰ هکتاری گلخانه ای، احداث شهرک شیلاتی شامل ۲ بخش پرورش میگو و پرورش ماهی در قفس، احداث کارخانه نمک‌زدایی با ظرفیت ۱۰۰ هزار متر مکعب در شبانه روز،احداث آب شیرین کن و احداث نهالستان میوه های گرمسیری است.

حسین صفایی تصریح کرد: تا کنون احداث  مزرعه پرورش میگو به مساحت ۷۰۰ هکتار آغاز شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha