• پنجشنبه / ۱۸ آذر ۱۴۰۰ / ۱۹:۵۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400091814322
  • خبرنگار : 71659

مشاور اسد: هدف آمریکا از حضور در سوریه، چپاول و حمایت از تروریسم است

مشاور اسد: هدف آمریکا از حضور در سوریه، چپاول و حمایت از تروریسم است

مشاور ویژه ریاست جمهوری سوریه اعلام کرد که حضور آمریکا در سرزمین سوریه اشغالگری است که با همه روش‌های ممکن در برابر آن مقاومت می‌شود.

به گزارش ایسنا، «بثینه شعبان» مشاور سیاسی رئیس جمهور سوریه در گفت‌وگو با رسانه‌های چینی اظهار کرد که هدف آمریکا از حضور در سوریه حمایت از تروریسم و ​​همچنین سرقت منابع مردم است.

شعبان افزود: آمریکا نه برای مبارزه با تروریست‌ها، بلکه برای سرقت ثروت‌های ملی و حمایت از تروریسم در شمال سوریه حضور دارد.دمشق جنایت آمریکا علیه مردم خود را محکوم می‌کند.

مشاور رئیس جمهور سوریه گفت: حضور آمریکا در سرزمین ما اشغالگرانه است و با تمام امکانات ممکن در برابر آن مقاومت خواهد شد. جنگ سوریه به افشای دروغ‌ها و ادعاهای غرب کمک کرد.

وی در ادامه به قانون تحریم‌های «سزار» آمریکا علیه سوریه اشاره کرد و گفت: قانون سزار نقض آشکار حقوق بشر توسط آمریکا است و آسیب زیادی به اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم سوریه وارد کرده است.

بثینه شعبان این سؤال را مطرح کرد که  اگر آمریکا مدعی حمایت از حقوق مسلمانان چین است، پس چرا علیه مردم سوریه که اکثریت آن مسلمان هستند،  تروریسم اقتصادی اعمال می‌کند؟

به گزارش خبرگزاری دولتی سوریه «سانا»، مشاور ویژه ریاست جمهوری سوریه تصریح کرد: مشکل اصلی کشورهای در حال توسعه، مداخلات خارجی در امور سیاسی و اقتصادی آن توسط کشورهای امپریالیستی است که منابع ملتها را غارت می‌کنند. مهمترین حقی که انسان دارد، آزادی در کشورش است.

شعبان درباره اجلاس موسوم به «دموکراسی» به میزبانی آمریکا گفت: کشوری که نفت و گندم مردم سوریه را غارت می‌کند، حق ندارد از دموکراسی صحبت کند.

وی افزود: اجلاس دموکراسی بیانگر شکست آمریکا در مدیریت جهان است و مبنای دعوت به آن، معیارهای سیاسی است تا در امور داخلی کشورها مداخله کند، اما چین کشوری است که شایسته رهبری جهان است؛ جهانی که امروز چندقطبی شده است.

مشاور بشار اسد با بیان اینکه سیاست چین در همه زمینه‌ها به سمت یک سیستم جهانی حرکت می‌کند که از طریق ابتکار «یک کمربند، یک جاده»در پی دخالت در امور دیگران نیست، افزود: اگر غرب در صحبتهای خود در مورد حقوق بشر صادق بود، به چین می‌پیوندید و مانند این کشور در پی روابط عادی و برابر بین کشورها بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha